top of page
הודעות אחרונות

אצ"א: למה אנחנו מממנים את משטר הטרור של הרשות הפלסטינית, שהיא גם מדינת משטרה?


ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מפנה את תשומת הלב לחוק החדש למלחמה בפשעי סייבר של הרשות הפלסטינית של מחמוד עבאס, אשר מספק תמונת מראה של הרשות הפלסטינית כמדינת משטרה. אצ"א עושה זאת וקורא שוב לארצות הברית להפסיק את הסיוע שהיא מעניקה לרשות.

 

נשיא אצ"א מורטון קליין אמר: "חוק הפשיעה החדש של מחמוד עבאס ... חושף את העובדה שהרשות הפלסטינית, נוסף על היותה משטר מקדם טרור, הופכת יותר ויותר למדינת משטרה שבה איש אינו יכול לדון במשהו הקשור למנהיגותה.

 

החוק הפלסטיני החדש, אשר נלחם בפשעי טכנולוגיית המידע, עורר גל של מחאות מצדם של עיתונאים פלסטינים וארגוני זכויות אדם פלסטיניים. החוק נחתם על ידי נשיא הרשות מחמוד עבאס ב-11 ביולי, ללא בדיקה של המועצה המחוקקת הפלסטינית, ומתיר את מאסרם של פלסטינים שמקליקים "לייק" או משתפים באינטרנט חומר שהרשות הפלסטינית אינה אוהבת.

חוק פשעי הסייבר יגביל עוד יותר את חופש הביטוי, במיוחד במדיה החברתית, כולל פייסבוק וטוויטר, שבהם עיתונאים ובלוגרים פלסטינים מצאו מקלט במשך השנים, בהיעדר תקשורת חופשית ועצמאית בשטחים שבשליטת הרשות. עם השנים הפכה התקשורת החברתית למוקד הביקורת על עבאס והנהגת הרשות ועל השחיתות הכספית והמנהלית שלה. עם זאת, עם חתימתו ואישורו של עבאס את החוק החדש, פייסבוק, טוויטר ואתרי מדיה חברתית אחרים יהיה נתונים לפיקוח הדוק של כוחות הביטחון של הרשות.

חוק הפשיעה החדש בא בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית לחסום יותר מ-20 אתרי אינטרנט פלסטיניים, המואשמים בפרסום הערות וסיקורים ביקורתיים על עבאס ועל הנהגת הרשות. כפי שציין עיתונאי ברמאללה, "חוק זה נושא עונשים קשים יותר מאלה המוטלים על גנבים ועברייני מין ... החוק, במתכונתו הנוכחית, נועד להגביל את חופש העיתונות ולהעניש אנשים על עניינים פשוטים". (ח'אלד אבו טועמה, "עבאס: שתוק או אשים אותך במעצר!", מכון גייטסטון, 17 ביולי 2017).

נשיא אצ"א מורטון קליין אמר: "חוק הפשיעה החדש של מחמוד עבאס, אשר לא נבדק או אושר על ידי איש מלבד עבאס – דיקטטור שלא קיים בחירות במשך שתים עשרה שנה וכיום הוא נמצא בשנה השלוש עשרה של תקופת כהונה בת חמש שנים – חושף את העובדה שהרשות הפלסטינית, נוסף על היותה משטר תומך טרור, המתנגד לשלום והמקדם טרור, הופכת יותר ויותר למדינת משטרה שבה איש אינו יכול לדון במשהו הקשור למנהיגותה.

"זה לא התחיל עכשיו, אלא היה קיים כהיבט של הרשות הפלסטינית מראשיתה. בואו נזכור, למשל, שיאסר ערפאת עצר את העיתונאי הערבי דאוד כותאב רק בגלל ששידר הקלטה של ​​קטע אחד בישיבה של המועצה המחוקקת הפלסטינית, שבה הביעו מחוקקים ביקורת על ערפאת.

"אכן, כפי שציין ח'אלד אבו טועמה, חוק חדש זה רק מסדיר מצב שקיים כבר זמן רב ברשות הפלסטינית.

"אם כן, מדוע אנו, משלמי המסים האמריקאים, מממנים את המשטר המפלצתי, תומך הטרור, מקדם הטרור והמתנגד לשלום שגם מפר את זכויות האדם של בני עמו ונהפך יותר ויותר למדינת משטרה?

"הבה נזכור כי זו אותה הרשות, אשר בשנת 2014 שילמה לאסירים ולאסירים לשעבר כ-12 מיליון דולר בחודש, או 144 מיליון דולר בשנה.

"הרשות לא שילמה את הכסף לכל האסירים; היא שילמה רק לאסירים שרצחו, או היו מעורבים ברצח או ניסו לרצוח אזרחים יהודים. לכן, גנבי מכוניות פלסטינים בבתי כלא ישראליים אינם זכאים לשכר מהרשות, אך מחבלים רוצחים של החמאס והפתח כן זכאים.

"בהתאם לכך, כל המדינות התורמות לרשות הפלסטינית לא רק מאפשרות לאבו-מאזן להמריץ ולתגמל את הטרור, אלא גם לדכא את עמו ולמחוץ את ההתנגדות כלפיו.

"אנחנו לא מחויבים מבחינה מוסרית או משום בחינה אחרת לעשות זאת; אדרבה.

"אנו קוראים שוב לנשיא טראמפ לשים קץ לתשלומים של משלם המסים האמריקאי לרשות הפלסטינית של מחמוד עבאס".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page