top of page
הודעות אחרונות

אצ"א מגנה את צירת הקונגרס החדשה רשידה טלייב על התעטפותה בדגל פלסטין ושקריה על ישראל

ארגון ציוני אמריקה תובע מוועדת האתיקה של הקונגרס לחקור את מעשיה

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מגנה את רשידה טלייב, חברת הקונגרס החדשה מטעם המפלגה הדמוקרטית במישיגן, על שעטפה את עצמה בדגל הרשות הפלסטינית של מחמוד עבאס במסיבת הניצחון בשבוע שעבר. אצ"א מגנה גם את שקריה המרובים הנוגעים לישראל ואת תמיכתה בחיסולה.

אצ"א סבור כי אין זה יאה לשום חבר קונגרס להתעטף בדגל של ישות זרה, ובמיוחד לא במסיבת ניצחון בבחירות, ואפילו אם היישות הזו קשורה למקום הולדתה או למוצאה האתני. יתר על כן, זהו מעשה פוגעני כאשר הדגל הוא של עריצות תומכת טרור עוינת לארצות הברית אשר איבדה את הסיוע האמריקאי אליה רק באחרונה בשל פעולותיה תומכות הטרור והמנוגדות לשלום.

 

האם נאמנותה של הצירה הנבחרת רשידה טלייב נתונה לאמריקה או לעריצות הטרוריסטית שהיא אויבתה של אמריקה?

 

הצירה הנבחרת טלייב, שנבחרה לבית הנבחרים כחברת המפלגה הדמוקרטית, נראתה עטופה בדגל הרשות הפלסטינית כאשר נשאה את נאום הניצחון שלה באוגוסט כשהיא מבטיחה ל"היאבק נגד כל ישות גזענית ומדכאת" ("רשידה טלייב, אחרי ניצחונה בפריימריז, תהיה האישה המוסלמית הראשונה בקונגרס", מאת אסטיד הרנדון, ניו יורק טיימס, 8 באוגוסט 2018). היא שבה והופיעה עטופה בדגל הרשות הפלסטינית בנאום ניצחון שלה בשבוע שעבר.

אצ"א מגנה גם את הקיצוניות האנטישמית המתמשכת של הצירה טלייב, אשר כולל תמיכה ב"מדינה אחת". פירוש עמדתה הוא שלילת עצמאותה וריבונותה של ישראל המוקנות לה בזכות, והחלפתה של ישראל במדינה אחת שבה ישלטו הערבים.

לרשות הפלסטינית יש רקורד עגום וארוך של הפרת זכויות אדם. טלייב תומכת ברשות ומגנה את ישראל באמצעות שקרים. היא ראויה לכל גינוי על שהיא קושרת עצמה לרשות הפלסטינית כמו גם על שקריה הבוטים בגנות ישראל.

הגב' טלייב אמרה: "זאת חייבת להיות מדינה אחת. נפרד אבל שווה [הגדרת אפרטהייד] לא יעבוד. אני רק בת 42 אבל המורים שלי היו מאותו דור שצעד עם מרטין לותר קינג. כל הרעיון הזה של פתרון שתי המדינות, זה לא יסתדר" ("משתי מדינות למדינה אחת: רשידה טלייב ממישיגן משנה את עמדתה בקשר לישראל", מאת אליסון קפלן סומר, הארץ, 16 באוגוסט 2018). [הערת אצ"א: מרטין לותר קינג היה תומך מובהק, איתן ועקרוני של הציונות ומדינת ישראל, אשר היתה מבחינתו הביטוי הלגיטימי של זכות העם היהודי להגדרה עצמית. הגב' טלייב, בניגוד לכך, עומדת על זכות הריבונות וההגדרה העצמית של הערבים הפלסטינים, שאותה היא שוללת מהיהודים, והיא מחללת את שמו של ד"ר קינג בניסיונה העלוב והשקרי לקשר אותו לעמדתה הפוליטית הלא ליברלית, המרושעת והאנטישמית. ההודעה לעיתונות של אצ"א לרגל יום השנה להתנקשות בחייו של מרטין לותר קינג, המציינת בכבוד את תמיכתו בישראל ובציונות, ומכילה ציטטות מרובות בעניין זה, זמינה לקריאה כאן.]

עוד התבטאויות של הצירה טלייב:

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין מציין: "אנו מגנים את התעטפותה של רשידה טלייב בדגל של משטר עוין, אנטי-אמריקאי אשר ללא בושה טען שיש לו 'זכות' לסיוע אמריקאי, אשר הופסק באחרונה, ואשר עוסק בפעולות תומכות טרור ומנוגדות לשלום כגון כיבוד מחבלים, קריאת בתי ספר ורחובות על שמם, תשלום משכורות למחבלים כלואים ותשלומי תמיכה למשפחות של מחבלים מתים על פי כמות הדם היהודי ששפכו. אמצעי התקשורת של הרשות הפלסטינית, המסגדים, בתי הספר ומחנות הנוער שלה רוויים בשבחים לטרור ובהסתה לשנאה ולרצח.

"האם נאמנותה של הצירה הנבחרת רשידה טלייב נתונה לאמריקה או לעריצות הטרוריסטית שהיא אויבתה של אמריקה?

"שוו בנפשכם אילו חבר קונגרס יהודי או אף לא יהודי היה מתעטף בדגלה של ישראל, שהיא כמובן בת הברית האיתנה ביותר של אמריקה. מעשה כזה היה נחשב לבלתי רגיל ובלתי-הולם באופן קיצוני, גם אילו היה אותו חבר קונגרס בעל קשר אתני או אחר לישראל. במקרה זה, הצירה טלייב מתעטפת בדגל של עריצות עוינת, תומכת טרור אשר מפרה זכויות אדם ומענה את מבקריה מבית.

"הרשות הפלסטינית, שבדגלה התעטפה, אחראית לחימושם של מחבלים; למעשי טרור שגבו את חייהם של אזרחי ארה"ב; השתמשה כידוע בסיוע חוץ, כולל סיוע אמריקאי נדיב, לחימוש טרוריסטים, וחינכה ילדים במערכת החינוך של הרשות לשאוף לרצח יהודים כחובה דתית ולאומית. כתוצאה מפעולות תומכות טרור ומנוגדות לשלום שהיא נוקטת בהן, ארה"ב קיצצה בכספי הסיוע לרשות וסגרה את משרדי אש"ף בוושינגטון.

"לרשות הפלסטינית יש רשימה ארוכה ומכוערת של הפרות זכויות אדם, ובכל זאת, הצירה טלייב תומכת ברשות הפלסטינית ומגנה את ישראל על בסיס שקרים. הצירה טלייב ראויה לגינוי על שהיא קושרת את עצמה עם הרשות הפלסטינית כמו גם על שקריה הבוטים המשמיצים את ישראל, המדינה היחידה באזור המכבדת זכויות אדם".

ארגון ציוני אמריקה דוחק בוועדת האתיקה של הקונגרס לחקור את מעשיה.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page