top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה משבח את הנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים

יושב ראש ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) ד"ר מיכאל גולדבלט, נשיא אצ"א מורטון קליין, סגני היו"ר ד"ר אלן מזורק ומרק לבנסון, והגזבר הנרי שוורץ פרסמו את ההודעה הבאה:

ארגון ציוני אמריקה משבח בכל פה ומוסר את תודתו מעומק הלב לנשיא דונלד טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס, שגריר ארצות הברית בישראל דוד פרידמן, מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, ה"ה ג'ארד ואיוונקה קושנר, ג'ייסון גרינבלאט וממשל טראמפ כולו וסגל שגרירות ארה"ב – על שפתחו היום באופן רשמי את שגרירות ארה"ב המועברת מתל אביב אל בירתה הנצחית של ישראל, ירושלים.

אצ"א מבקש להעניק הכרה מיוחדת לה"ה: נבחרי הקונגרס אשר הובילו את חוק העברת השגרירות לירושלים של 1995 (בעבודה משותפת עם אצ"א ודאג פיית'): הסנטור דאז ג'ון קייל (רפובליקאי-אריזונה), הסנטור דאז בוב דול (רפובליקאי-קנזס), וחבר בית הנבחרים דאז ניוט גינגריץ' (רפובליקאי-ג'ורג'יה) – כמו גם כל חברי הקונגרס משתי המפלגות אשר העבירו את החוק הזה כמעט פה אחד (93 מול 5 בסנאט; 374 ל-37 בבית הנבחרים) – ובכך הבטיחו את אישור החוק להעברת השגרירות לירושלים על אף סירובו של הנשיא ביל קלינטון לאשר את הצעת החוק (בזכות הרוב המוחץ, החוק נכנס לתוקפו בתוך 30 יום באופן אוטומטי על אף התנגדות הנשיא).

 

עברו כבר 3,022 שנה מאז נכנס לעיר דוד המלך כדי לייסד בה את בירתה של ממלכת יהודה. על אף שהיהודים נפוצו ממנה כמה וכמה פעמים, העם היהודי שמר תמיד על נוכחותו בעיר – כמה מאתנו בגופם והיתר בלבבותנו ובתפילותנו.

 

אצ"א מבקש גם להודות לרון דסנטיס (רפובליקאי-פלורידה), איש הקונגרס והמועמד למושל פלורידה התומך בישראל, על כינוסה בנובמבר 2017 של ישיבת השימוע בקונגרס אשר הובעה בה תמיכה בהעברת השגרירות לירושלים (ואשר נשיא אצ"א מורטון קליין העיד בה), וכן לכל חברי הקונגרס והעדים האחרים בשימוע החיוני ההוא. תודות מיוחדות נמסרות גם לה"ה שלדון ומירי אדלסון אשר עמלו ללא לאות במשך שנים להגשמתו של אירוע זה.

משמעות מיוחדת יש לכך שהנשיא טראמפ וממשלו נקטו בצעד כה צודק, כה חשוב וכה מוסרי ביום ההיסטורי הזה – יום השנה השבעים למועד 14 במאי 1948 – יום ייסודה בשנית של מדינת ישראל כמדינה ריבונית; היום שבו ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון הכריז על הקמתה של המדינה בקוראו את מגילת העצמאות; והיום שבו נשיא ארה"ב הארי טרומן העניק הכרה מיידית למדינת ישראל. פתיחתה של שגרירות ארה"ב היום מציבה מחדש את התאריך 14 במאי כאבן דרך עיקרית בהיסטוריה הבלתי רגילה של הקשר ההדוק שבין אמריקה לישראל.

מגילת העצמאות של מדינת ישראל מציינת: "בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית ... זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית".

ירושלם היא לב לבה של ארץ ישראל והאתר המקודש ביותר לעם היהודי כולו. ירושלים היתה מאז ומתמיד בירתה היחידה של ישראל. מעולם לא היתה ירושלים בירתה של ישות אחרת. חוק העברת השגרירות לירושלים של 1995 מסביר שב-1996 מלאו שלושת אלפי שנה לנוכחות היהודית בירושלים מאז נכנס אליה דוד המלך. עברו כבר 3,022 שנה מאז נכנס לעיר דוד המלך כדי לייסד בה את בירתה של ממלכת יהודה. על אף שהיהודים נפוצו ממנה כמה וכמה פעמים, העם היהודי שמר תמיד על נוכחותו בעיר – כמה מאתנו בגופם והיתר בלבבותנו ובתפילותנו. רוב אוכלוסייתה של ירושלים מאז אמצע המאה ה-18 היה והוא יהודי.

ירושלים מוזכרת 700 פעמים בתנ"ך. יהודים מזכירים את ירושלים בתפילותיהם 20 פעמים ביום, ומפנים את פניהם לירושלים בתפילותיהם. שלושת הרגלים – פסח, שבועות וסוכות – כולם חגי עלייה לרגל, ובהם יהודים שהתגוררו בממלכת יהודה עלו לרגל אל בית המקדש אשר בירושלים. וגם כיום, אנו מסיימים את סדר פסח בברכה "בשנה הבאה לירושלים!" בכל טקס כלולות יהודי אנו שוברים כוס לזכר חורבנו של בית המקדש היהודי בירושלים. המזמור היהודי הידוע (תהילים קל"ז), אשר חובר לאחר חורבנו של בית המקדש הראשון בירושלים, מביע את געגועיו של העם היהודי לשוב אל ביתו בירושלים:

עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל, שָׁם יָשַׁבְנוּ, גַּם בָּכִינוּ, בְּזָכְרֵנוּ אֶת-צִיּוֹן.

[...]

אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם, תִּשְׁכַּח יְמִינִי.

תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי, אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי:

אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי.

לעומת זאת, ירושלים אינה מוזכרת כלל בספר המקודש למוסלמים, הקוראן. מוסלמים מפנים את פניהם למכה

בתפילתם ואל מכה הם עולים לרגל, במסע החאג'. מוחמד מעולם לא ביקר בירושלים, ולא עשו כך גם רוב מנהיגי ערב, גם לא כאשר הירדנים כבשו את חלקה המזרחי של ירושלים ב-1948 ושלטו בה באופן לא חוקי במשך 19 שנה. בהיותה נתונה לכיבוש הערבי, ירושלים התדרדרה למעמד של שכונת עוני ללא שירותים בסיסיים. מכה ומדינה הן הערים המקודשות למוסלמים; לא כך ירושלים. הם מחזיקים במסגד המקודש להם בירושלים, אך העיר עצמה אינה מקודשת למוסלמים.

כפי שהעיד נשיא אצ"א מורטון קליין בישיבת השימוע בקונגרס בנובמבר שעבר, פתיחתה היום של שגרירות ארצות הברית בירושלים מחזקת את הביטחון האמריקאי ומוסיפה כבוד לארה"ב ברחבי העולם בכך שהיא ממחישה שאפשר לסמוך על ארה"ב שתקיים את מחויבויותיה לבעלי בריתה, וגם שארה"ב לא תירתע ולא תנהג בחולשה ולא תפייס גורמים איסלמיסטיים קיצוניים.

היום ישראל היא אומה ככל האומות. בירתה של ישראל תהיה בית לשגרירות ארה"ב ולשגרירויותיהן של עוד ועוד מדינות אשר ילכו בעקבות הדוגמה הנפלאה שהעניק ממשלו של טראמפ.

כל הכבוד וההערכה לנשיא טראמפ, לממשלו ולחברי הקונגרס על שהביאו להגשמתו של רגע היסטורי ומופלא זה.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page