top of page
הודעות אחרונות

אצ"א מגנה את אילהן עומר, חברת הקונגרס החדשה, המכנה את ישראל "משטר אפרטהייד מרושע"


ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מגנה את הרקורד האנטי-ישראלי של אילהן עומר, שנבחרה באחרונה לציר בבית הנבחרים של ארצות הברית ומזהיר את הציבור מפני העוינות האנטי-ישראלית הקיצונית בהתבטאויותיה. עומר, פליטה מוסלמית מסומליה, נבחרה בבחירות האמצע של 2018 כמחליפה לחבר הקונגרס הדמוקרט ממינסוטה במחוז הקונגרס החמישי של המדינה, שהוא מושב בטוח של המפלגה הדמוקרטית. אצ"א קורא גם למפלגה הדמוקרטית ולאמצעי התקשורת לגנות את קיצוניותה האנטי-ישראלית, נושא שלא נזכר כלל בדיווח על מסע הבחירות שלה.

 

עומר ביצעה תרגיל שיווקי מפוקפק. כאשר התבקשה בעימות בבחירות המוקדמות שנערך בבית כנסת באוגוסט לפרט את עמדתה ביחס לתנועת החרם, השיבה עומר כי תנועת החרם "אינה מסייעת לפתרון שתי המדינות", מבלי לציין בפומבי שהיא בכל זאת תומכת בתנועת החרם.

 

עומר התמודדה לקונגרס על מצע של הענקת זכויות בתוכנית הביטוח הרפואי הממשלתית מדיקייר לכל אדם שהוא וסגירת הסוכנות לאכיפת ההגירה והמכס (ICE). עתה, משנבחרה, עומר אישרה לאתר האינטרנט מוסלים גירל ("נערה מוסלמית") כי היא תומכת בתנועת החרם נגד ישראל (BDS), אשר מייסדיה מודים בגלוי כי מטרתה היא לנדות את ישראל ולהציגה כלא-לגיטימית, לפגוע בה כלכלית ולחסל אותה באמצעות הוצאת עסקים עם יהודים ישראלים אל מחוץ לחוק. מטה הבחירות שלה מסר לאתר האינטרנט כי "אילהן מאמינה ותומכת בתנועת החרם ונאבקה לזכותם של אנשים לתמוך בתנועה מבלי להיות מופללים. עם זאת, יש לה הסתייגויות באשר ליכולתה של התנועה להשיג פתרון בר-קיימא".

לאחר שנבחרה, עומר אמרה למגזין מוסלים גירל שהיא "מאמינה ותומכת בתנועת החרם", והוסיפה כי היא נאבקה שגם אחרים יתמכו בגלוי בתנועה.

עומר היא חברת הקונגרס הראשונה התומכת בגלוי בתנועת החרם.

עומר ביצעה תרגיל שיווקי מפוקפק. כאשר התבקשה בעימות בבחירות המוקדמות שנערך בבית כנסת באוגוסט לפרט את עמדתה ביחס לתנועת החרם, השיבה עומר כי תנועת החרם "אינה מסייעת לפתרון שתי המדינות",

מבלי לציין בפומבי שהיא בכל זאת תומכת בתנועת החרם.

עומר נבחרה להחליף את חבר בית הנבחרים קית' אליסון. אליסון הוא המוסלמי הראשון שנבחר לקונגרס.

אנשי מטה הבחירות שלה התראיינו לכתבת רקע שפורסמה במוסלים גירל ביום ראשון. דייויד סטיינברג מ-PG מדיה מצא 105 ידיעות חדשותיות שנכתבו מיד לאחר ניצחונה של עומר, ואף לא אחת מהן מציינת את הצהרותיה הקיצוניות, המייחסות לישראל משטר אפרטהייד בעוד ישראל "מהפנטת" את העולם בהסתרת "מעשיה המרושעים". אף אחד גם לא קרא למפלגה הדמוקרטית להכריז שדיבורים כאלה אינן מקובלים עליה.

עברה של אילהן עומר כולל את ההתבטאויות הבאות:

  • ב-2012, בציוץ שנעשה לאחר שמחבלים פלסטינים שיגרו 150 רקטות לישראל, עומר כינתה את ישראל "משטר האפרטהייד הישראלי", וציינה: "ישראל היפנטה את העולם. מי יתן ואללה יעורר את האנשים ויראה את מעשיה המרושעים של ישראל". כאשר נשאלה בביקורתיות על הציוץ, עומר תקפה גם את המראיין, באומרה כי "הפניית תשומת הלב למשטר האפרטהייד הישראלי רחוקה משנאת יהודים. אתה שטוף שנאה ואומלל. אני מתפללת לאללה שתקבל את העזרה שאתה זקוק לה ושתמצא אושר".

  • ב-2017, בהיותה חברת בית הנבחרים של מדינת מינסוטה, עומר היתה אחד משני צירים שהצביעו נגד הצעת חוק שנועדה לשלול קבלת פיצויי ביטוח חיים לכל אדם שהורשע בביצוע או בסיוע לביצוע מעשי טרור (הצעת החוק אושרה בסופו של דבר והיתה לחוק). עומר לא נימקה כלל את אופן הצבעתה כאשר העיתון פרי ביקון בוושינגטון ביקש ממנה תגובה.

  • ב-2017, עומר הצביעה נגד הצעת חוק שנועדה לאסור על מדינת מינסוטה להתקשר עם חברות הנוקטות בחרם נגד ישראל. ההצעה עברה ברוב גדול של שתי המפלגות ואושרה כחוק בחתימתו של המושל הדמוקרט מרק דייטון.

  • לא להאמין, קיימות ראיות לכך שעומר נישאה לאחיה הביולוגי, ובכך עברה על חוקי הנישואין וההונאה בענייני הגירה (הם התגרשו בדצמבר 2017, בהליכים שבהם נראה כי עומר שיקרה בעדות בשבועה).

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין אמר: "אילהן עומר אינה רק חבר הקונגרס הראשון אשר תומך בתנועת החרם, אלא נראה גם שהיא הטעתה במכוון מצביעים יהודים בקשר לעמדתה לגבי תנועת החרם לפני הבחירות. זוהי פשוט שערורייה.

"הסתייגותה של עומר לגבי היכולת של תנועת החרם אינה מממתנת את הרקורד האנטי-ישראלי שלה. יש להביא בחשבון שכל מה שהיא אומרת בעצם הוא שהיא מטילה ספק ביכולתה של תנועת החרם להצליח בדמוניזציה, נידוי ופגיעה בישראל. משתמע מכך שאילו תנועת החרם הצליחה מאוד בדברים האלה, היא תתמוך בה אפילו עוד יותר.

"הרקורד של הצירה עומר מטריד עד מאוד. למה היתה צריכה להיות במיעוט של שני אנשים בלבד בהציעה נגד הצעת חוק לשלילת תשלומי ביטוח מטרוריסטים, כאשר חוק המדינה של מינסוטה אושר ברוב עצום של צירים משתי המפלגות?

"באשר להשמצתה חסרת המצפון את ישראל כ'מדינת אפרטהייד', הרי דייויד הרסייני, עורך בכיר בכתב העת דה פדרליסט, כתב כי האשמתה של עומר את 'המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, אשר מעניקה הרבה יותר זכויות ליברליות לאזרחיה המוסלמים מאשר כל מדינה ערבית, כ"משטר אפרטהייד" היא חסרת יושר אינטלקטואלי באופן קיצוני או שנעשתה מתוך בורות שלא תיאמן'.

"מטרידה מאוד ואופיינית היא שהמשטמה של הצירה עומר לישראל והצהרתה המרושעת על ישראל הרשעית זכו להתעלמות גמורה בדיווח התקשורתי. נראה כאילו שנאתה לישראל נחשבת לכה פעוטה שאינה שווה איזכור. מדוע לא דיווח שום עיתונאי על שנאתה? האין זה היבט אחד של הרקורד שלה ועמדותיה שזכות הציבור לדעת אותם? ומדוע איש במפלגה הדמוקרטית לא התייצב וביקר אותה? איפה היו כל הצירים הפרו-ישראליים?

"הצירה עומר היא אזהרה למפלגה הדמוקרטית שגורמים רדיקליים המתנגדים לתמיכה המסורתית של המפלגה לישראל וליחסי ישראל-ארה"ב מפלסים להם דרך אל תוך המפלגה".


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page