top of page
הודעות אחרונות

אצ"א משבחת את בחריין הערבית והמוסלמית על תמיכתה בזכות ההגנה העצמית של ישראל

ארגון ציוני אמריקה גם מודה לבחריין על תמיכתה בנסיגה האמריקאית מהעסקה האיראנית

ארגון ציוני אמריקה מודה לממלכה הערבית המוסלמית בחריין ולשר החוץ שלה חליד בין אחמד אל חליפה, ומעלה אותם על נס, על התייצבותם לצד ישראל בזכותה להגן על עצמה מפני איראן, כוחותיה וטיליה.

בסעודת הצהריים שקיימה משלחת אצ"א בוושינגטון ב-9 במאי לחברי קונגרס התבדח הסנטור טד קרוז, באירוניה, כי יתכן שהנשיא לשעבר ברק אובמה היה אכן ראוי לפרס הנובל לשלום שקיבל מראש, כיוון שבהסכמתו לעסקה האיראנית האסונית, הוא הצליח להשיג את מה שנראה בלתי אפשרי קודם לכן: חבירתן של ישראל ומדינות ערב והסכמתן בנושא הסכנה האיראנית. מאוחר יותר באותו היום, כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים שיגר 32 רקטות גראד ופאג'ר 5 לישראל, אשר כמה מהן יורטו והיתר נפלו בשטח סוריה. ישראל הגנה על עצמה מיד בתקיפת 50 מטרות איראניות בסוריה, כולל כלי הרכב שממנו ירה כוח קודס את הרקטות לעבר ישראל ("ישראל תקפה יותר מ-50 מטרות איראניות בסוריה לאחר שאיראן תקפה בסיסים ישראליים", מאת יואב זיתון, רויטרס, Ynet, 10 במרס 2018).

למחרת היום היינו עדים לדוגמה מצוינת של ההסכמה הישראלית-ערבית אשר סנטור קרוז דיבר עליה: שר החוץ של בחריין, חליד בין אחמד אל חליפה, צייץ בטוויטר כי כל עוד איראן משתמשת בכוחותיה ובטילים שלה לערעור היציבות באזור, "לכל מדינה באזור, כולל ישראל, יש הזכות להגן על עצמה על ידי השמדת מקורות הסכנה" (ראה ציוץ מ-10 במאי 2018 מאת @khalidalkhalifa וכן "בחריין: לישראל יש זכות תגובה כנגד איראן", חדשות Ynet עם רויטרס ו-AP, 10 במאי 2018). אצ"א משבח את בחריין ושר החוץ שלה אל חליפה על ההכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

 

שר החוץ של בחריין, חליד בין אחמד אל חליפה, צייץ בטוויטר כי כל עוד איראן משתמשת בכוחותיה ובטילים שלה לערעור היציבות באזור, "לכל מדינה באזור, כולל ישראל, יש הזכות להגן על עצמה על ידי השמדת מקורות הסכנה"

 

באופן דומה, בחריין הפגינה את התמזגות האינטרסים של מדינות ערב, ישראל וארה"ב ב-8 במאי, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ ביטל את השתתפות ארה"ב בעסקה האיראנית הגרועה. אתר האינטרנט הרשמי של משרד החוץ הבחרייני תמך בהחלטתו של הנשיא טראמפ וקרא לצדדים האחרים בעסקה לבטל גם הם את השתתפותם בה, במלים אלו:

"ממלכת בחריין תומכת בהחלטתו של נשיא ארצות הברית של אמריקה, דונלד ג'יי טראמפ, לסגת מהסכם הגרעין עם איראן ולהטיל מחדש סנקציות חמורות נגד המשטר האיראני. החלטה זו משקפת את מחויבותה של ארצות הברית להתעמת עם מדיניותה של טהרן ועם ניסיונותיה הבלתי פוסקים להפיץ טרור באזור תוך הפרה מלאה של נורמות וחוקים בינלאומיים. ההסכם מאופיין על ידי כמה וכמה חסרונות, שהחשוב שבהם הוא אי-התמודדות עם תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, כמו גם האיום שמציבה איראן על הביטחון והיציבות באזור בהתערבותה בעניינים הפנימיים של מדינות אחרות, כמו גם התמיכה במיליציות במדינות אלו ... ממלכת בחריין קוראת גם למדינות האחרות החתומות על ההסכם לשקול את הביטחון והשלום באזור ולנקוט בצעדים דומים לאלה של ארצות הברית של אמריקה ..." ("ממלכת בחריין תומכת בהחלטתו של נשיא ארצות הברית לסגת מהסכם הגרעין עם איראן", משרד החוץ של בחריין, 8 במאי 2018).

יתר על כן, השר אל חליפה פרסם סדרה של ציוצים התומכים בנסיגה מהעסקה האיראנית, כולל הציוצים להלן:

"הסכם הגרעין האיראני ... הוא הסכם פגום אשר שיחרר את ידיה של אירן לפגוע בביטחון וביציבות של האזור. ההסכם הזה נפל היום, ותודה לאל" (@khalidalkhalifa, 8 במאי).

"איראן טוענת כי ארצות הברית חוזרת בה מנדריה! יש לנו בריתות רבות עם ארצות הברית כבר עשורים רבים וארוכים ואף אחת מהן (לא הופרה). ראינו את ביטול הנדרים ואת השקרים והמזימות של המשטר האיראני הלא אמין" (@khalidalkhalifa, 8 במאי).

"בחריין תומכת ומקבלת בברכה את מעשה המנהיגות האמיץ של הנשיא דונלד טראמפ למען ביטחון העולם ויציבותו בנסיגתו מהסכם הגרעין האיראני ובהחמרת הסנקציות על המשטר האיראני" (@khalidalkhalifa, 8 במאי).

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page