top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה מוטרד ממינויו של סאטרפילד

הממונה על המזרח התיכון במחלקת המדינה השווה שוב ושוב את מעמדה המוסרי של ישראל למעמדם המוסרי של הערבים הפלסטינים

ארגון ציוני אמריקה מצביע בדאגה על מינויו באחרונה של דייויד סאטרפילד למנהל המדיניות במזרח התיכון במחלקת המדינה בשל הרקורד הממושך והמטריד שלו בנקיטת השוואה מוסרית בין ישראל לרשות הפלסטינית ובשוויון הנפש שהפגין לאינטרסים החיוניים של ישראל.

לחובתו של מר סאטרפילד עומדת רשימה ארוכה ומטרידה של הצהרות שבהן הכריז כי צעדים להגנה עצמית שנקטה ישראל כנגד הטרור הערבי הפלסטיני הם צעדים שגויים והורסי אמון ממש כמו הטרור הערבי הפלסטיני עצמו. הוא גינה את תגובותיה של ישראל לטרור הערבי הפלסטיני, כמו פעולות צבאיות, צעדי ביטחון, מחסומי בידוק ועוד – כנושאי אחריות שווה לטרור הערבי הפלסטיני באי-השגת השלום.

העבר של דייויד סאטרפילד כולל את ההתבטאויות הבאות:

  • ב-2 בנובמבר 2001, פחות מחודשיים לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק ובוושינגטון הבירה, התבטא סאטרפילד באירוע של המרכז לניתוח מדיניות על פלסטין (CPAP), קבוצה קיצונית אנטי-ישראלית אשר האשימה את ישראל באפרטהייד ובטיהור אתני – במלים אלו: "האינתיפאדה [השנייה], תהא אשר תהא מקורה, נהפכה לתהליך מתמשך של טרור והסלמה מחושבים, והוא נענה בפעולות של ישראל, אשר לעתים קרובות מדי הוכחו כמתגרות ומשלהבות. יש לנקוט צעדים כדי להפסיק [אותן]". בקצרה, על אף הזיכרון הטרי של פיגועי הטרור ההמוניים בארצות הברית, ובזמן שבו בוצעו שוב ושוב פיגועי התאבדות בישראל, כמו הפיגוע בפיצריה סבארו בירושלים, שבו נטבחו 15 בני אדם ועוד 130 אנשים נפצעו ונגרמה להם נכות, מר סאטרפילד סבר כי יהיה זה נכון ומדויק לכנות את פעולות ההגנה העצמית של ישראל נגד הטרוריסטים הערבים הפלסטינים "מתגרות ומשלהבות", ובכך רמז באופן מחציף שתגובתה של ישראל כנגד הטרור הערבי הפלסטיני היא הגורם לטרור הערבי הפלסטיני.

  • באוקטובר 2002, בוועידת מייסדי וויינברג של מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב, מתח מר סאטרפילד ביקורת על יאסר ערפאת, אך מיד גינה את ישראל על הטלת המצור על המוקטעה, מבצרו של רב-המחבלים יאסר ערפאת ברמאללה, כשהוא מתאר את המצור כ"לגמרי לא מועיל [ומשתק] את הזרמים החיוביים לרפורמה ואת הלחץ הישיר על האליטות הפלסטיניות". יאסר ערפאת, כמובן, לא חש שום לחץ לתיקון דרכיו ברפורמה כלשהי או לסיום מלחמת הטרור שלו. הרשות הפלסטינית נותרה דיקטטורה טרוריסטית מושחתת והלחץ האמריקאי, מסוג הלחץ של סאטרפילד, גרם לישראל שלא לגרש את ערפאת ומשטר הדמים שלו אל מחוץ ליהודה ושומרון.

  • ב-11 במרס 2004, בהתייחסו לנאום המרכזי בוועידת הפורום למדיניות ישראל, ארגון שמאלני, בוושינגטון, שבועיים בלבד לאחר רצח שמונה ישראלים ופציעת 60 אחרים בפיגוע התאבדות באוטובוס בגן פעמון החירות בירושלים, הצהיר מר סאטרפילד כי "התקווה חסרה מאוד כרגע ... היא מתאדה בזעם המובן של הישראלים הסובלים ממעשי טרור איומים ... [וגם] נבלעת בתסכולים העמוקים, בהשפלות היומיומיות ובכבוד הפצוע של הפלסטינים החיים תחת כיבוש".

 

סאטרפילד גינה את תגובותיה של ישראל לטרור הערבי הפלסטיני, כמו פעולות צבאיות, צעדי ביטחון, מחסומי בידוק ועוד – כנושאי אחריות שווה לטרור הערבי הפלסטיני באי-השגת השלום.

 

נשיא ארגון ציוני אמריקה, מורטון קליין, הגיב למינוי. "למרבה הצער", אמר קליין, "הדוגמאות האלה הן שלדייויד סאטרפילד אין מצפן מוסרי ראוי. הוא מתיימר להאמין לרעיון הלא-רציונלי, הסתום, שהטרור הערבי הפלסטיני נגרם על ידי תגובות ישראל לטרור הערבי הפלסטיני. זה כמו להאמין לטענות של הילד הבריון של בית הספר שהכל התחיל בגלל שילד אחר הכה אותו בחזרה.

"גם כאשר אזרחים ישראלים חפים מפשע נרצחים בהמוניהם בפיגועי התאבדות של ערבים פלסטינים, מר סאטרפילד מביע נכונות להתפנק בהשוואות מוסריות שקריות ומזויפות שפשטו את הרגל, בין ישראל – חברה שהביעה נכונות בכמה הזדמנויות להקמתה של מדינה ערבית פלסטינית תמורת שלום (ומגוננת בצדק על אזרחיה מפני התקפות טרור מרושעות) – לבין הערבים הפלסטינים, שדחו את כל הצעות השלום ועוסקים בהסתה רעילה לשנאה ולרצח, ומסרבים להכיר בכל זכות שהיא של ישראל או בהיסטוריה של מולדתה המקראית.

"אין זה קולה של הבהירות המוסרית הנדרשת מדיפלומט אמריקאי, ולא חשוב עד כמה נפוצה התפישה השגויה הזו.

"מהרקורד הזה של מר סאטרפילד, ברור שהוא לא מהסס לרגע לגנות את צעדיה הנוכחיים של ישראל נגד מעשי הדקירות ופיגועי הדריסה הקטלניים אשר פקדו את רחובותיה של ישראל באחרונה. הוא ימצא דרך נלעגת שאינה מתקבלת על הדעת להציב את ישראל באותו מישור מוסרי ומדיני של הרשות הפלסטינית התומכת בטרור ומתנגדת לשלום.

"אם מר סאטרפילד היה מוכן לעשות זאת כאשר מאות ישראלים, פשוטו כמשמעו, נטבחו על ידי מתאבדים ערבים פלסטינים לפני 15 שנים, הוא ללא ספק מוכן לעשות זאת גם היום, כאשר עשרות ישראלים נרצחים על ידי מחבלים ערבים פלסטינים בפיגועי דקירה ודריסה.

"אמר הנשיא טראמפ בצדק, כאשר התמודד לנשיאות, 'כשאני אהיה נשיא, הימים שבהם התייחסו לישראל כאל אזרח מדרגה שנייה יסתיימו ביום אחד. תודה. וכשאני אומר משהו, אני מתכוון לזה, אני מתכוון לזה'. וכאשר הנשיא טראמפ בחר בדוד פרידמן כשגריר ארה"ב בישראל, פרידמן אמר: 'ממשל טראמפ לעולם לא ילחץ על ישראל לפתרון של שתי מדינות או לכל פתרון אחר המנוגד לרצונו של העם הישראלי'.

"ברור למדי כי מר סאטרפילד יתרום לתפישה השגויה של ההשוואה המוסרית השקרית ועל הלחץ שאינו במקומו אשר הנשיא טראמפ נמנע ממנו. זה צריך להגיע לאוזניו של האיש אשר נבחר למנהל מחלקת מדיניות המזרח התיכון של מחלקת המדינה.

"עברו של דייוויד סאטרפילד בסכסוך הזה נגוע בהשוואה מוסרית שקרית ומחוצפת, ובפינוקה של הרשות הפלסטינית התומכת בטרור ומתנגדת לשלום. אנו מקווים לשינוי בפעולותיו ובהתבטאויותיו של מר סאטרפילד בממשלו של הנשיא טראמפ".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page