top of page
הודעות אחרונות

אצ"א משבח את אוניברסיטת קליפורניה באירוויין על הענשת גוף אנטי ישראלי


ארגון ציוני אמריקה מציין לשבח את הנהלת אוניברסיטת קליפורניה באירוויין (UCI) על הענשת קבוצת השנאה "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP), עקב חלקה בארגון הפרעה לאירוע פרו-ישראלי בקמפוס בהשתתפות חיילי מילואים ב-10 במאי השנה.

עקב ההפרעה לאירוע, פרסמה האוניברסיטה הודעה שבה נמסר כי קבוצת השנאה SJP הפרה את מדיניותה של האוניברסיטה וכי היא נתונה עתה לתקופת מבחן של שתי שנות לימודים שיסתיימו ב-16 ביוני 2019. על חברי הקבוצה להגיע לשישה מפגשים שנתיים עם דיקן הסטודנטים כדי לדון בנושאים של חופש הדיבור, וכי על הקבוצה לקבל אישור ממשרד דיקן הסטודנטים לכל אירוע שתתכנן לקיים בקמפוס. בנוסף לכך, אם תפר הקבוצה שוב את מדיניות האוניברסיטה, היא תהיה נתונה להשעיה או לביטול של מעמדה הרשום.

לאחר שפעילי SJP פוצצו את אירוע ההסברה הפרו-ישראלי במאי, פנה ארגון ציוני אמריקה לנשיא אוניברסיטת קליפורניה באירוויין הווארד גילמן ומנה הפרות של כמה מכללי האוניברסיטה אשר ארגון SJP ביצע. אצ"א דחק באוניברסיטה להעניש בחומרה את קבוצת SJP, שאותה תיאר אצ"א כ"מפרה סדרתית של כללי האוניברסיטה ומדיניותה". אצ"א ציין כי יום אחד לאחר שפוצצו את האירוע, ב"שבוע האנטי-ציוני" שאירגנה הקבוצה, התפאר דובר של SJP בפומבי על ההפרעה והודה גם שהקבוצה פוצצה עוד אירוע פרו-ישראלי שנה קודם לכן (שגם עליו הגיש אצ"א תלונה), והבטיח כי הקבוצה תפריע גם לאירועים עתידיים.

 

'"על SJP ללמוד סוף סוף לקח בכמה עניינים", כתב הארגון לנשיא האוניברסיטה. "לקבוצה הזו לא מגיע שום יחס מועדף ועליה לציית לאותם כללים ומדיניות אשר חלות על כולם. לקבוצה הזו אין שום זכות להחליט למי יש זכות להביע את דעתו, או אלו דעות מותר להביע".

 

"על SJP ללמוד סוף סוף לקח בכמה עניינים", כתב הארגון לנשיא האוניברסיטה. "לקבוצה הזו לא מגיע שום יחס מועדף ועליה לציית לאותם כללים ומדיניות אשר חלות על כולם. לקבוצה הזו אין שום זכות להחליט למי יש זכות להביע את דעתו, או אלו דעות מותר להביע".

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין, עו"ד סוזן טוכמן, מנהלת מרכז אצ"א למשפט וצדק, וליאור בן דויד, מנהלת אצ"א קמפוס, שיבחו במיוחד את פעולת הענישה נגד SJP בהודעה שפירסמו: "על ידי הענשת SJP והטלת מעקב צמוד על התנהגותה של קבוצה זו, UCI משדרת מסר חשוב מאין כמותו – כי לא תסבול הפרה של כללי האוניברסיטה מצד הקבוצה, או את מאמציה החוזרים ונשנים של קבוצת השנאה הזו לשלול את חופש הדיבור מאחרים." לקריאה נוספת חזרה לדף הקודם

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page