top of page
הודעות אחרונות

התקשורת אינה מדווחת על מטרותיה והצהרותיה של תנועת הפתח של עבאס: לא להכרה, כן להשמדת ישראל


ארגון ציוני אמריקה מצביע על כשלונם וסירובם של אמצעי התקשורת לזהות ולדווח על מטרותיה המוצהרות של מפלגת פתח של מחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלשתינית, אשר כתוצאה ממנו אין הציבור יודע כי התנועה הערבית הפלסטינית שואפת לחיסולה של ישראל.

ארגון השחרור הפלסטיני (אש"ף) – שהוא ארגון הגג של הגופים הפלסטיניים השונים, ובראשו עמוד מחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלסטינית ויו"ר מפלגת הפתח – צייץ באחרונה בטוויטר (ומיד אחר כך מחק את הציוץ ללא הסבר) את הצהרתו של מייסד אש"ף, רב-המחבלים יאסר עראפת כדלהלן: "מטרתנו היא חיסולה של ישראל... אנחנו לא רוצים שלום. אנחנו רוצים מלחמה וניצחון (שון דרנס, "פתח מודה במטרותיו האמיתיות – אך התקשורת לא מצטטת", אלגמיינר, 24 באוקטובר 2017).

באחרונה אישר פתח מחדש כי מעולם לא הכיר ולא יכיר בישראל ולא יחתום על הסכם לשלום קבע עם המדינה היהודית. דובר המפלגה אוסאמה אל-קוואסמי הודיע: "אני מצהיר זאת בבירור ובשידור של ערוץ לווייני: ,ידידיי, חמאס, אל לכם להכיר בישראל, אינכם נדרשים לכך... אנחנו בתנועת הפתח לא שינינו את עמדתנו."

אמירה זו רק משקפת את עמדתה ההיסטורית של פתח ואת מסמכי הייסוד שלה. חוקת פתח, אשר נוסחה ב-1964 ולא תוקנה מעולם מאז, קוראת ל"שחרור המלא של פלסטין ומחיקת ההווייה הציונית הכלכלית, הפוליטית, הצבאית והתרבותית" (סעיף 12) ומגדירה את הטרור כ"אסטרטגיה ולא טקטיקה... מאבק זה לא ייפסק עד לחורבנה של המדינה הציונית" (סעיף 19).

ברשות הפלסטינית הנשלטת על ידי פתח, כהני דת המקבלים את משכורותיהם מהרשות מטיפים לרצח יהודים; פרסומים של הרשות מפארים מעשי טרור; תוכניות הלימודים בבתי הספר של הרשות משרישים את הטרור ואת ההקרבה כחובה לאומית ודתית; במפות של הרשות הפלסטינית ישראל לא קיימת. הרשות אף משלמת לערבים לרצוח יהודים!

על אף שפתח/אש"ף התחייב בתחילתו של תהליך אוסלו ב-1993 להפסיק את מעשי האלימות והטרור נגד ישראל ולנהל משא ומתן להסדר שלום, פתח והרשות הפלסטינית הנשלטת על ידה מקדמים ומפארים את מעשי הטרור נגד היהודים, מכחישים את זכותם של היהודים למדינה משלהם ומסרבים לכרות הסכם שלום אמיתי וקבוע עם ישראל.

יתר על כן, פתח מכחישה שהסכמי אוסלו חלים עליה בכל אופן שהוא. סלווה חודייב, חברת המועצה המהפכנית של פתח, הצהירה ב-16 בספטמבר 2017 במלים אלה: "איננו מחויבים להסכמי אוסלו, כי ההסכמים האלה כבר לא קיימים בשטח".

באופן דומה, ובהתכחשות מוחלטת למאמציו הנוכחיים של ממשלו של הנשיא טראמפ להשיג הסדר ישראלי-פלסטיני, שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל-מליקי הצהיר: "לעולם לא נשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל". הצהרה זאת היא הפרה של הסכמי אוסלו ומציינת סירוב עקרוני לשאת ולתת על הסדר קבע.

ובכל זאת, הצהרות ברורות ומדהימות אלה נגד השלום, אשר מציינות את סירובם של הערבים הפלסטיניים לדבר עם ישראל, שאותה הם מתכוונים להשמיד, אינן מופיעות כלל בדיווחיה של התקשורת על הסכסוך. הציבור הרחב, לפיכך, אינו יודע את מצב הדברים לאשורו.

נשיא ארגון ציוני אמריקה, מורטון קליין, אמר בתגובה: "ברור לחלוטין מההצהרות ומהמעשים הרבים של פתח/הרשות הפלסטינית שזוהי תנועה שמעולם לא התנערה, עידכנה או שינתה את התוכנית הערבית שלה להכחשת קיומו של עם יהודי, להשמדת ישראל ולהחלפתה במשטר ערבי.

"מגילת היסוד של פתח עוסקת במהותה באמצעים השונים להשמדת ישראל ומעולם לא הוחלפה על ידי מסמך מתקן אחר אשר דוחה את עמדות היסוד הללו. ומעל לכל זה, חוקי הרשות הפלסטינית מחייבים לשלם לערבים על רצח יהודים!

"בהינתן המציאות הזו שאינה משתנה, הרעיון שמחמוד עבאס והרשות הפלסטינית שלו, הנשלטת על ידי פתח, יכרתו הסכם שלום עם ישראל הוא פשוט לא מציאותי.

"כפי שציינתי רק לפני ימים אחדים, הנשיא טראמפ יגלה כי עבאס והרשות הפלסטינית ידחו כל צורה של הכרה בישראל וכל פתרון מסוג כלשהו אשר אינו כולל את חיסולה הסופי של המדינה היהודית".


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page