top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה: יש להסיר את חסינות הח"כים הערבים העוסקים בבגידה


ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מציין בדאגה כי הוא ער למעשים מתמשכים של אי-נאמנות מצד חברי כנסת ערבים מסוימים שנבחרו מטעם הרשימה הערבית המשותפת וקורא להסרת חסינותם הפרלמנטרית של חברי כנסת אלה, אשר בדבריהם או במעשיהם מגלים אי-נאמנות חמורה למדינה.

אצ"א מודאג במיוחד מהתקרית האחרונה שבה חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת הגישה הצעת אי-אמון בממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באומרה כי מר נתניהו "צריך לעמוד לדין בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג כי הוא פושע מלחמה".

 

הדברים ידועים וכך היו במשך שנים רבות: מספר ח"כים ערבים ישראלים מפגינים חוסר נאמנות משווע לישראל, עומדים לצד אויבי ישראל, כולל ארגוני מחבלים עם דם יהודי על ידיהם. ובכמה מקרים, ח"כים מסוימים אף פעלו בבוגדנות.

 

אצ"א מציין כי מקרה שבו מחוקק תוקף ראש ממשלה של מדינתו, שנבחר באורח דמוקרטי, כ"פושע מלחמה" הוא אירוע יוצא דופן. תקרית זו מדגישה את העוינות והאי-נאמנות למדינה של מספר חברי כנסת שנבחרו לבית המחוקקים של מדינת ישראל וסבורים כי תפקידם הוא לתמוך באויביה של ישראל.

בעבר, בוועידה שהתקיימה בדוחא, קטאר, שמענו את חבר הכנסת אחמד טיבי טוען כי הוא מייצג את "פלסטין"; ח"כ ר'אלב מג'דלה סירב לשיר את ההמנון הלאומי "התקווה", וגם הכריז כי לישראל אין זכות לריבונות על הר הבית, האתר הקדוש ביותר ליהדות; ח"כ עזמי בשארה בירך את סוריה, מדינת אויב המחויבת להשמדת ישראל, על "המאבק לשחרר אדמה ערבית כבושה, התנגדותה לכיבוש והגנתה על הלגיטימיות של ההתנגדות"; וח"כ ג'מאל זחאלקה הכריז כי סוריה "אינה אויב".

העניינים לא השתפרו בשנים האחרונות.

להלן כמה דוגמאות מהעת האחרונה של התבטאויות המבטאות אי-נאמנות ושנאה למדינה מצד חברי כנסת ישראלים ערבים:

  • דצמבר 2017: ח"כ ג'מאל זחאלקה, ראש מפלגת בל"ד (שירש את תפקידו זה לאחר שקודמו, עזמי בשארה, נמלט מהארץ בעיצומה של חקירה על העברת מידע לחזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006), אמר בראיון טלוויזיוני: "אני מעדיף למות מאשר לשיר את ההמנון הלאומי" ו"כל דגל בשבילי הוא סמרטוט. זו חתיכת בד. זה הרבה יותר גרוע מסמרטוט".

  • יולי 2016: ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הצהירה כי היא רואה בשטחה הריבוני של ישראל – ישראל שבתוך קווי שביתת הנשק של 1949, המוכרת בעולם כשטח ישראלי – כשטח פלסטיני "כבוש". בראיון לביטאון של חמאס אמרה זועבי, בהתייחסה למהלכים לגרש אותה מהכנסת בגין אי-נאמנות למדינה, כי המהלך הוא "ניסיון להרתיע את העם הפלסטיני בשטח 'הפנימי' הכבוש [כלומר, בתוך ישראל]".

  • יוני 2016: ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה ב"משט לעזה" ב-2010, שניסה לשבור את הסגר הביטחוני של ישראל על משטר חמאס ברצועת עזה, ואשר שהתה על גבי הספינה הטורקית מאווי מרמרה אשר הובילה את הניסיון לשבור את הסגר, צהלה לשמע עסקת הפיצויים שתשלם ישראל לטורקיה (אשר אורגנו על ידי ממשל אובמה) וטענה כי העסקה מצדיקה את תמיכתה והשתתפותה במשט של חמאס.

  • אפריל 2016: ח"כ ג'מאל זחאלקה, בשיחה לאתר החדשות הפלסטיני אל-וטן, קרא לערבים למנוע מיהודים "בכל מחיר" ו"בכל אמצעי" לבקר בהר הבית, האתר הקדוש ביותר ליהדות, וקרא לנערים ערבים למנוע מיהודים לעלות להר הבית בכל מחיר. "האינתיפאדה השלישית נולדה בגלל העליות האלה (להר הבית) ... האומה הפלסטינית שלנו דבקה במסגד אל-אקצא ותגן עליו בכל כוחה. העם הפלסטיני הוא המגן של המקומות הקדושים בירושלים".

  • פברואר 2016: שלושה ח"כים של מפלגת הרשימה המשותפת הערבית, חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובסל גטאס מסיעת בל"ד, נפגשו עם בני המשפחות של מחבלים ערבים, כולל מחבלים שרצחו ישראלים. שלושת חברי הכנסת נפגשו עם אביו של בהא עליאן, אשר יחד עם מחבל אחר רצח שלושה ישראלים בפיגוע ירי וסכין על נוסעי אוטובוס בשכונת ארמון הנציב בדרום מזרח ירושלים באוקטובר 2015. לאחר מכן, אחד משלושת חברי הכנסת, בסל גטאס, הגן על הביקורים והצהיר כי מחבלים שנהרגים בעת רצח יהודים הם "שהידים".

  • ספטמבר 2015: שלושה ח"כים ערבים ממפלגת הרשימה המשותפת הערבית, אחמד טיבי, טאלב אבו עראר וג'מאל זחאלקה, היו מעורבים בתקרית אלימה עם שוטרי משטרת ישראל בהר הבית, כאשר ברגע מסוים טיבי אף ממש תקף שוטר – עבירה פלילית – ושוטר אחר קרא לעברו "ברגע זה פגעת בשוטר!" טיבי צעק כלפי השוטרים ואמר להם כי עצם נוכחותם בהר הבית, האתר הקדוש ביותר ליהדות, מהווה פרובוקציה. כמו כן, ח"כ אבו-עראר צולם בווידאו כאשר הוא מטיח במבקרים יהודים באתר וחוזר על השקר הפלסטיני שלהר הבית אין שום קשר ליהדות. "מה יש לך כאן? אין לך סנטימטר כאן", אמר אבו-עראר.

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין, אמר בנושא: "הדברים ידועים וכך היו במשך שנים רבות: מספר ח"כים ערבים ישראלים מפגינים חוסר נאמנות משווע לישראל, עומדים לצד אויבי ישראל, כולל ארגוני מחבלים עם דם יהודי על ידיהם. ובכמה מקרים, ח"כים מסוימים אף פעלו בבוגדנות.

"הדברים אינם יכולים עוד להמשיך כך. בנסיבות אלה, ברור כי יש לתקן את החוק הישראלי ולאפשר את הסרת החסינות הפרלמנטרית מכל חבר כנסת המבצע מעשים או מצהיר הצהרות המבטאות אי-נאמנות חמורה או בגידה במדינה.

"לפי השיטה הנוכחית, המעשים או ההצהרות הבוגדניים ביותר, אשר בכל מדינה אחרת היו נענשים בחומרה, מותרים לח"כים הערבים משום שהם חברי כנסת. חברי כנסת אלה משתמשים בחסינות הפרלמנטרית לביצוע מעשים או זוועות מילוליות ששום אזרח ישראלי אחר לא היה מבצע מחשש למעצר ותקופת מאסר ממושכת.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לבחון דרכים לשינוי החוק כדי לאפשר למדינה להעמיד את אותם חברי הכנסת לשאת באחריות למעשי בגידה וחוסר-נאמנות. הדבר יהווה תיקון של עיוות רב-שנים, וישמש גם למיתון התבטאויותיהם ומעשיהם של ח"כים אשר עושים קריירה מתקיפת המדינה שהם חיים בה, ואשר לבית הנבחרים שלה הם נבחרו לטובת כל הישראלים ומדינת ישראל, ואשר לשם כך הם מתוגמלים באופן מלא במשכורת, הטבות ופנסיה.

"המצב הבלתי נסבל והמסוכן הזה חייב תיקון ללא דיחוי נוסף. ישראל אינה יכולה להתיר לחברי הכנסת שלה לחתור תחת יסודותיה של המדינה היהודית. שום מדינה אחרת לא היתה מתירה זאת".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page