top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה תומך בקריאתו של הנשיא טראמפ להפסיק לתת 400 מיליון דולר בשנה לרשות הפלסטינית


נשיא ארגון ציוני אמריקה (ZOA) מורטון קליין פרסם את ההודעה הבאה לעיתונות:

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מברך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרזתו שעל ארה"ב להפסיק להעביר לרשות הפלסטינית 400 מיליון דולר מכספי משלם המסים האמריקאי בעוד היא מסרבת לשאת ולתת עם ישראל על הסכם שלום ואינה מביעה שום כבוד או הערכה לארה"ב. הנשיא טראמפ צייץ פעמיים בטוויטר בזו הלשון:

"לא רק לפקיסטן אנחנו משלמים מיליארדים של דולרים על כלום, אלא גם למדינות רבות אחרות, ולאחרים. למשל, אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולר בשנה ולא זוכים לשום הערכה או כבוד. כבר הרבה זמן הם אפילו לא רוצים לנהל משא ומתן על ... הסכם שלום עם ישראל. הורדנו מהשולחן את ירושלים, החלק הקשה ביותר במשא ומתן, אבל ישראל, בתמורה, היתה צריכה לשלם יותר. אבל כיוון שהפלסטינים כבר לא מוכנים לדבר על שלום, למה לנו להמשיך לשלם להם תשלומים נכבדים בעתיד?"

 

הנשיא טראמפ: "כיוון שהפלסטינים כבר לא מוכנים לדבר על שלום, למה לנו להמשיך לשלם להם תשלומים נכבדים בעתיד? "

 

אכן, הרשות הפלסטינית אינה מכבדת בעקביות את אמריקה ואת ממשל טראמפ. רודן הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שיקר במפורש לנשיא טראמפ ולמזכיר המדינה רקס טילרסון כאשר אמר כי הרשות מנחילה "תרבות של שלום" בבתי הספר שלה – כאשר, למעשה, היא מקדמת טרור ורצח יהודים ונוצרים בבתי הספר, בספרי הלימוד ובכלי התקשורת ובמסגדים הנשלטים על ידה. עבאס גם דחה שוב ושוב את בקשתו של הנשיא טראמפ, דרישה הומניטרית בסיסית ביותר, להפסיק את המדיניות הנתעבת של הרשות הפלסטינית להעניק תמיכה כספית למחבלים רוצחי יהודים. הרשות הפלסטינית מוציאה 355 מיליון דולר בשנה – מכספנו, משלמי המסים – בתשלומים למחבלים רוצחי יהודים ואמריקאים (ראו "שקריו של עבאס שהרשות מנחילה כביכול 'תרבות של שלום' – אך משלמת משכורות למחבלים", 8 במאי 2017; "אצ"א: עבאס משקר במסיבת עיתונאים על הסתה, מעמיד דרישות בעד טרור: הרשות דוחה את בקשתו של טראמפ להפסיק לממן מחבלים רוצחי יהודים", 4 במאי 2017; "אצ"א: עבאס שיקר למזכיר המדינה טילרסון – הרשות ממשיכה לשלם לערבים על רצח יהודים", 15 ביוני 2017).

יתר על כן, ממש לאחרונה קידמו עבאס והרשות הפלסטינית החלטה בעצרת הכללית של האו"ם המותחת ביקורת על זכותו הריבונית הבסיסית של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בבירת ישראל (ראו "מורט קליין בברייטברט: לאו"ם אין זכות בחוק לגנות את טראמפ בנושא ירושלים", 26 בדצמבר 2017). התרגיל של הרשות באו"ם הוא עלבון מדרגה ראשונה לארה"ב: מעולם קודם לכן לא גינו מדינה על הכרה בעיר הבירה של מדינה חברת או"ם אחרת.

העלבונות והלעג שהטיחה הרשות הפלסטינית בנשיא ארה"ב ובממשלו אינם יודעים גבולות. בשבועות האחרונים פורסמה הודעה בחשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת השלטון של הרשות – בראשותו של הרודן מחמוד עבאס – שבה הוצגו זו מעל זו תמונותיהם של הנשיא טראמפ והצורר אדולף היטלר עם הכיתוב שאין הבדל בין השניים; כן פורסמו כרזות עם הכיתוב "וטו!" באדום על פניו של הנשיא טראמפ, עם ההסבר: "טראמפ הוא ליצן לא רלוונטי; כן פורסמו כרזות המציגות נעליים (הסימן הערבי לחוסר כבוד) על דיוקנותיהם של הנשיא טראמפ ושל סגן הנשיא פנס, עם האזהרה: "היזהרו! ירושלים היא לא עוד קזינו שלכם!" ו"ירושלים היא קו אדום!" (לצפייה בכרזות, הקליקו על הקישור: "פתח של עבאס: טראמפ הוא היטלר – אין הבדל", מבט לתקשורת הפלסטינית (PMW), 26 בדצמבר 2017)

יתר על כן, יועצו הבכיר של עבאס הכריז בדרשה הרשמית של הרשות הפלסטינית ב -22 בדצמבר 2017: "אשפתו של הנשיא האמריקאי. . . אינה שווה את השתן של ילד אחד בירושלים" ("הרשות הפלסטינית: אשפתו של הנשיא האמריקאי. . . אינה שווה את השתן של ילד אחד בירושלים", מבט לתקשורת הפלסטינית (PMW), 25 בדצמבר 2017).

אפילו הנשיא לשעבר, ברק אובמה הפרו-פלסטיני, היה מטרה לעלבונות מצד הרשות הפלסטינית והפתח. כך, למשל, ג'יבריל רג'וב, בכיר בפתח, כינה את נאומו של אובמה באו"ם ב-2011 "אידיוטי" ו"כמו נאום של מנהיג סטודנטים" ("חבר הוועד המרכזי של פת"ח, ג'יבריל רג'וב: נאומו של אובמה באו"ם אידיוטי, נשמע כמו נאום של מנהיג סטודנטים", ממר"י, 23 בספטמבר 2011).

מחמוד עבאס ומשטרו פוגעים עוד יותר בכבודה של ארה"ב בסירובם לפגוש את השליחים האמריקאים לאזור ואת אנשי ממשל ארה"ב, כולל סגן הנשיא מייק פנס. ג'יבריל רג'וב הצהיר: "לא נקבל את סגנו של טראמפ בשטחים הפלסטיניים" ("עבאס מסרב לפגוש את פנס בביקורו באזור", סוכנות הידיעות היהודית (JTA), 11 בדצמבר 2017). השפלתו על ידי הרשות הפלסטינית של סגן הנשיא פנס, שהתאמץ לפגוש את עבאס, היא מעשה מחוצף – במיוחד לנוכח העובדה שהנשיא טראמפ ציין, כפי שראוי, כי ארה"ב מעניקה לרשות הפלסטינית מאות מיליוני דולרים בשנה. עבאס גם הודיע ​​כי לא ישקול אפילו הצעת שלום אמריקאית ("עבאס: לא נקבל כל תוכנית שלום אמריקאית", חדשות ישראל, 22 בדצמבר 2017).

הרשות הפלסטינית גם מסרבת לשאת ולתת עם ישראל על הסכם שלום מזה תשע שנים, ויש לה היסטוריה ארוכה של דחיית הצעות שלום, אפילו הצעות נדיבות מדי, הן ב-2000 והן ב-2008, שהיו מעניקות לרשות חלקים מירושלים ומדינה – ויתורים מרחיקי לכת שאפילו הסכמי אוסלו לא דנו בהם. (באותו זמן אמר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין לכנסת, בנאום שבו ביקש את אשרור הכנסת של הסכמי אוסלו, כי היעד הסופי להסכמי אוסלו היה ישות פלסטינית שהיא "פחות ממדינה" ("רה"מ רבין בכנסת – אשרור הסכם הביניים", תמליל הנאום מתורגם לאנגלית, 5 באוקטובר 1995).

הנהגת הרשות הגיבה להצעות השלום הנדיבות הללו באינתיפאדות קטלניות, שבהן מחבלים ערבים פלסטינים רצחו ופצעו יותר מ-10,000 יהודים. מחבלים ערבים פלסטינים פוצצו חנויות פיצה מלאות בילדים יהודים, אוטובוסים ישראלים וארוחת סדר פסח שבה חגגו משפחות יהודיות, פרצו לבתים של יהודים ושחטו ילדים בשנתם ומשפחות שהסבו לשולחן ארוחת השבת שלהם, דקרו למוות יהודים שהתפללו בבתי כנסת בירושלים, ודקרו למוות קצין משוחרר אמריקאי נוצרי, טיילור פורס, ועוד מעשי רצח אחרים רבים מספור (ראו לדוגמה: "ילדה יהודיה בת 13 שנדקרה למוות במיטתה היתה אזרחית ארה"ב", פוקס ניוז, 30 ביוני, 2016; "מחבל מתפוצץ הרג 18 בני אדם; בין ההרוגים ילדים, יותר מ-80 פצועים בפיגוע סבארו", דיילי ניוז, 9 באוגוסט 2001; "מחבל רצח שלושה בארוחת שבת משפחתית בישראל", 22 ביולי 2017; "מחבל פלסטיני רצח תייר אמריקאי ופצע עשרה בפיגוע דקירה ביפו", טיימס אוף ישראל, 8 במרס 2016).

במהלך 25 ​​השנים האחרונות הפרה הרשות הפלסטינית הפרה בוטה את הסכמי אוסלו שחתמה עליהם בין השנים 1993 ו-1995, ואשר המשא והמתן עליהם נערך בחסות אמריקאית. במקום לאסוף נשק ממחבלים, כפי שהסכמי אוסלו מחייבים, הרשות הפלסטינית מקדמת טרור, נותנת הנחיות לביצוע פעולות טרור ומעניקה תגמולים למחבלים ערבים פלסטינים שרוצחים יהודים ואזרחים אמריקאים. ואכן, רק לפני כשבועיים, ב-16 בדצמבר 2017, פירסם האתר הרשמי של הפתח הוראות מפורטות לילדים פלסטינים על הדרך הטובה ביותר לירות אבנים ביהודים באמצעות נשק קלע, יחד עם תמונה של ילד ערבי צעיר יורה אבן באמצעות קלע. פיגועי טרור של פלסטינים גרמו להירצחם ולפציעתם של מאות יהודים ותינוקות יהודים (ראו: "המדריך לילדים של פתח ליידוי אבנים", מבט לתקשורת הפלסטינית, 27 בדצמבר 2017).

הרשות הפלסטינית חולקת כבוד ושבח לרוצחי יהודים בכל הזדמנות. היא מנציחה אותם בשמות רחובות, בתי ספר ומועדוני ספורט ומשדרת תוכניות טלוויזיה לכבודם ולכבוד מעשיהם הרצחניים. רק בשבוע שעבר בילה עבאס את ערב חג המולד בחלוקת כבוד למנהיג בארגון המחבלים של הפתח, "גדודי חללי אל אקצא", שניסה לארגן פיגוע התאבדות במרכול ישראלי ("עבאס מבלה את ערב חג המולד עם מחבל מהפתח", ג'רוסלם פוסט, 26 בדצמבר 2017).

במקום שיתוף פעולה כלכלי עם ישראל, כפי שדורשים הסכמי אוסלו, הרשות הפלסטינית – יחד עם ארגוני טרור כחמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין, שהם חלק מממשלת הרשות הפלסטינית – יחד עם ארגוני "החברה האזרחית" כביכול שלהם, מחוללים חרם עולמי על מוצרים, עסקים, אמנים ומוסדות תרבות ואקדמיה יהודים ישראלים (ושל יהודים לא ישראלים) ("חשיפת מסיכת ה-BDS: שורשים קיצוניים, מטרות קיצוניות", מאת דן דיקר, JCPA).

מכל הסיבות האלה, מזה שנים רבות, ארגון ציוני אמריקה קורא לארה"ב להפסיק להעביר את כספי המסים שלנו לרודן הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ולפני כן לקודמו, הרוצח צמא הדם ערפאת, ולמשטר המחבלים של הרשות הפלסטינית (ראו למשל: "אצ"א מבקר את מדיניותו של בוש בדבר שליחת כספים חדשים למשטר הרשות הפלסטינית הטרוריסטית", 3 ביולי 2003; "אצ"א קורא לקונגרס לחסום את תוכניתו של בוש למתן סיוע ישיר למשטר הרשות הפלסטינית", 18 בנובמבר 2004; "יותר מ-200 פעילי אצ"א דוחקים בחברי קונגרס לפעול נגד מימון הרשות הפלסטינית ונגד התמיכה הסעודית והאיראנית בטרור", 5 ביולי 2006; "אצ"א קורא לאובמה: הפסק מימון והכשרה של רוצחי פתח", 29 בדצמבר 2009; "הוכחה: סיוע אמריקאי לרשות הפלסטינית של עבאס מממן מחבלים", 29 ביולי 2011; "מאות פעילי אצ"א בגבעת הקפיטול: להגביר הלחץ / פעולה צבאית אפשרית נגד איראן – להפסיק הסיוע לרשות הפלסטינית . . .", 24 במאי 2013; "אצ"א משבח את חבר הוועד דויד שון על עבודתו החיונית בזכייה בתביעה נגד הרשות הפלסטינית: הוכחה כי כספי אש"ף/הרשות הפלסטינית מקדמים רצח יהודים", 2 במרס 2015; "אצ"א: העולם חייב סוף סוף להתייחס ברצינות לטרור האסלאמי הקיצוני לאחר הטבח באיסטנבול", 29 ביולי 2016; "אצ"א תומך בחוק טיילור-פורס: יש להפסיק הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית עד שתפסיק לשלם על הרג יהודים", 1 במרס 2017; "עבאס מסרב להפסיק לשלם משכורות לרוצחי יהודים – על טראמפ להפסיק את הסיוע האמריקאי לרשות", 8 במאי 2017; "אצ"א: מדוע אנחנו מממנים את משטר הטרור של הרשות הפלסטינית שהיא גם מדינת משטרה?" 11 באוגוסט 2017).

נשיא אצ"א, מורטון קליין, אמר: "אחרי שנים רבות של ממשלים שנקטו במדיניות התוקפנית והמסוכנת של תמיכה במשטר הרשות הפלסטינית, אשר אחראית למותם של יהודים ואמריקאים חפים מפשע כה רבים, מרענן להיווכח שהנשיא טראמפ שואל את השאלה הנכונה: מדוע אנחנו צריכים להמשיך לשלם לרשות הפלסטינית מאות מיליונים של דולרים מכספי משלם המסים האמריקאי למשטר שאינו מעריך ואינו מכבד את ארה"ב, מוסיף לשלם למחבלים על רצח יהודים ואמריקאים, כמו התייר הנוצרי טיילור פורס והלל יפה אריאל בת ה-13 אשר נרצחה בעת שישנה במיטתה, ועדיין מסרב לשאת ולתת על הסכם שלום עם המדינה היהודית? אצ"א מקווה שהתשובה לשאלה הזו תהיה קצם של תשלומי ארה"ב לרשות הפלסטינית".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page