top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה תומך באיסור הכניסה שהטילה ישראל על מחרימיה הצבועים

מדוע לאפשר לפעילי BDS לבקר בישראל כאשר הם דורשים מאחרים שלא לבקר בישראל?

נשיא ארגון ציוני אמריקה (ZOA) מורטון קליין פרסם את ההודעה הבאה לעיתונות:

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) תומך בהחלטת המשרד לעניינים אסטרטגיים לאסור (סוף סוף) כניסה לישראל של פעילים ב-20 גופי חרם (אנטישמים, אנטי-ישראלים, חברי התנועה להחרמה, משיכת השקעות והטלת עיצומים על ישראל). רבים מגופי החרם הם עמותות קש של ארגוני טרור מוכרים ומוכרזים כמו חמאס, החזית העממית לשחרור פלסטין, כמו גם פתח (מפלגת השלטון של הרשות הפלסטינית, אשר עדיין מתגמלת מחבלים על רצח יהודים). קבוצות החרם מציירות את היהודים ואת ישראל כשטניים ומנהלות מלחמה כלכלית נגד ישראל, וכן נגד בעלי עסקים יהודיים, חקלאים, אוניברסיטאות, אמנים, מוזיקאים, אנשי אקדמיה ועובדים אחרים, וכן נגד חברות ברחבי העולם שעושות עסקים עם ישראל.

 

עדות בקונגרס האמריקאי אישרה את הקשרים החופפים בכספים ובמנהיגות בין המממנים של חמאס לשתיים מקבוצות ה- BDS שהוחרמו לאחרונה: "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" (AMP) והתנועה הארצית האמריקאית "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP או NSJP) … רבים מחברי קבוצות ה-BDS מסיתים ומשתתפים בהפגנות אלימות פליליות.

 

המטרה של תנועת BDS היא לחסל את ישראל (ראה דן דייקר, "הסרת המסיכה מעל פני BDS: שורשים קיצוניים, מטרות קיצוניות", מאת דן דיקר, JCPA). עדות בקונגרס האמריקאי אישרה את הקשרים החופפים בכספים ובמנהיגות בין המממנים של חמאס לשתיים מקבוצות ה- BDS שהוחרמו לאחרונה: "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" (AMP) והתנועה הארצית האמריקאית "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP או NSJP) (ראה "פקיד אוצר לשעבר: חמאס ממן את קבוצות BDS/SJP", במאי 3, 2016)

תנועת החרם (BDS) היא הגלגול המודרני של החרם האנטישמי של הנאצים על עסקים יהודיים, אשר החל בשנת 1933 כצליל הפתיחה לרצח העם של יהודי אירופה. תנועת החרם היא גם הגלגול המודרני של החרם האנטישמי של הליגה הערבית על עסקים וחקלאים יהודיים, שהחל ב-1945 (עוד לפני הקמת מדינת ישראל), כהקדמה למלחמות שעשתה הליגה הערבית לרצח יהודים ולהשמדת המדינה היהודית .

תנועת החרם גרמה גם לאובדן מקום עבודתם של ערבים פלסטינים רבים שהועסקו על ידי עסקים בבעלות יהודית, כאשר החרם כוון ומוקד בעסקים יהודיים ואילץ את בעליהם לסגור אותם או לעבור למיקום חדש.

באופן אירוני, קבוצות ומנהיגים של תנועת החרם מתלוננים על שנאסרה עליהם הכניסה לישראל. תלונתם היא שיא הצביעות. כפי שאמר באחרונה נשיא אצ"א מורטון קליין (@MortonAKlein7):

"קבוצות BDS אנטישמיות דורשות שאיש לא יבקר בישראל או יעשה אתה עסקים או יקיים אתה קשרים מדיניים או מוסיקליים. מדוע לאפשר להם מוצא מהעמדה שלהם עצמם בהתרת כניסתם וביקורם בישראל? אל תתנו להם להיכנס לישראל. החרימו את המחרימים הצבועים".

קבוצות ומנהיגים של תנועת החרם אינם נכנסים לישראל כדי ליהנות מחופיה, או לשוחח עם הישראלים הידידותיים, או ללמוד חידושים רפואיים מצילי חיים שפותחו על ידי חוקרים ישראלים, או לבקר ולהתפלל באתרים הקדושים ליהדות או באתרים הקדושים לנצרות ושל דתות אחרות, או להתפעל מהממצאים הארכיאולוגיים המאשרים את נוכחות העם היהודי בישראל במשך יותר מ-3,000 שנה.

קבוצות ומנהיגים של תנועת החרם נכנסים לישראל כדי לפגוע בישראל ובאנשיה. בין היתר, פעילים בקבוצות החרם משתתפים בהתפרעויות נגד ישראל, ומשליכות בהן אבנים על הצעירים היהודים המשרתים בצה"ל ועל אזרחים יהודים. כך צייץ באחרונה נשיא אצ"א מורטון קליין:

"אצ"א תומך בפעולה הנמרצת של ישראל שלא לאפשר לחברי BDS אנטישמיים להיכנס לישראל. רבים מחברי קבוצות ה-BDS מסיתים ומשתתפים בהפגנות אלימות פליליות. בכל יום שישי זורקים אבנים על צה"ל. כל עם מחויב להגן על עצמו".

רשימת קבוצות החרם האסורות לכניסה לישראל מורכבת מהקבוצות הבאות: (באירופה:) AFPS (אגודת הסולידריות צרפת פלסטין); BDS צרפת; BDS איטליה; ECCP (גוף התיאום האירופי של ועדות ואגודות למען פלסטין); FOA (ידידי אלאקצא); IPSC (קמפיין הסולידריות של אירלנד); הוועדה הפלסטינית של נורבגיה; PGS (אגודת סולידריות עם פלסטין בשוודיה); PSC (תנועת הסולידריות עם פלסטין): War on Want; BDS Kampagne; (בארצות הברית:) AFSC (הוועדה האמריקאית לשירות חברים; AMP (מוסלמים אמריקאים למען פלסטין); Code Pink; JVP (קול יהודי לשלום); NSJP (ארגון סטודנטים ארצי למען צדק בפלסטין); USCPR (תנועה אמריקאית למען זכויות לפלסטינים); BNC (הוועד הארצי של BDS); (בדרום אמריקה:) BDS צ'ילה; (באפריקה) BDS דרום אפריקה.

איסור הכניסה הישראלי ל-20 קבוצות חרם הוא התחלה טובה. עם זאת, קבוצות נוספות עוסקות, מקדמות ו/או מממנות את תנועת החרם האנטי-ישראלית והאנטישמית נגד ישראל כולה, ו/או נגד בעלי עסקים יהודים, עובדים, אמנים ואנשי אקדמיה אשר מתגוררים ביישובי יהודה ושומרון ובחלקה המזרחי של ירושלים.

ישראל צריכה להוסיף את הקבוצות הבאות לרשימת הארגונים האסורים לכניסה אליה: עדאלה - ניו יורק - התנועה לחרם על ישראל; אל עוודה; Birthright Unplugged; ג'יי סטריט; "אם לא עכשיו"; KairosUSA; הקרן לישראל חדשה; שותפים למען ישראל מתקדמת; Sabeel; ידידי סאביל ארה"ב; כל הסניפים המקומיים של SJP; כל הארגונים החברים של USCPR; וכל הארגונים החברים של כל קבוצה אחרת ברשימה הזו.

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page