top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה מברך את סגן הנשיא פנס על העמדות שהציג בכנסת לגבי ירושלים ואירן


נשיא ארגון ציוני אמריקה (ZOA) מורטון קליין פרסם את ההודעה הבאה לעיתונות:

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מברך את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס על דבריו העוצמתיים, היוצאים מגדר הרגיל, בנאומו לכנסת ישראל בירושלים באחרונה. בנאומו אישר פנס במשנה תוקף את ההכרה בירושלים כבירת ישראל; תיאר את הקשר היהודי ההיסטורי בן שלושת אלפי השנים, שלא פסק מעולם, עם ירושלים; התייחס כראוי להקמתה המחודשת של מולדת העם היהודי בתחייתה המחודשת של המדינה היהודית בת זמננו; הצהיר כי ממשל טראמפ יעביר את שגרירות ארצו בישראל מתל אביב לירושלים לפני "תום השנה הבאה"; קרא לרשות הפלסטינית של מחמוד עבאס לשוב לשולחן המשא והמתן; אישר שנית כי ארה"ב לא תאשר יותר את קיומה של עסקת הגרעין האירנית "האסונית" ש"נולדה בחטא", וכי ארה"ב תיסוג מהעסקה אלא אם תתוקן; הבטיח בכובד ראש כי ארה"ב תוודא שהמשטר השיעי האירני האכזרי לא ישיג נשק גרעיני; והכריז כי ארה"ב לא תבליג על תמיכת המשטר האסלאמי האיראני בטרור.

בנאומו בכנסת – הנאום הראשון של סגן נשיא אמריקאי מכהן בבית המחוקקים הישראלי – התבטא פנס כך בעניינים הבאים:

הכרה בירושלים והעברת שגרירות ארה"ב: "רק בחודש שעבר עשה הנשיא דונלד טראמפ היסטוריה. הוא תיקן עוול בן שבעים שנה וקיים את הבטחתו לעם האמריקאי כאשר הכריז שארצות הברית של אמריקה תכיר סוף סוף בעובדה שירושלים היא בירתה של ישראל. הקשר של העם היהודי לירושלים שאינו ניתן לניתוק הוא בן יותר משלושת אלפי שנה. היה זה כאן, בירושלים, על הר המוריה, שאברהם עקד את בנו יצחק וזכה במעמד צדיקותו על אמונתו באלוהים. היה זה כאן, בירושלים, שהמלך דוד קידש את בירתה של ממלכת ישראל. ומאז לידתה המחודשת, מדינת ישראל בת זמננו החליטה כי עיר זו תהיה מושב ממשלתה. ירושלים היא בירתה של ישראל, ובשל כך הורה הנשיא טראמפ למחלקת המדינה להתחיל מיד בהעברתה של שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. בשבועות הקרובים יקדם ממשלנו את תוכניתו לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים, ושגרירות ארצות הברית תיפתח לפני תום השנה הבאה ... בהכירה סוף סוף בירושלים כבירת ישראל, ארצות הברית בחרה בעובדה על פני בדיה".

משא ומתן לשלום: [הנשיא טראמפ] מחויב כולו להשגת שלום בן-קיימא בין הישראלים לפלסטינים ... אם שני הצדדים יסכימו, ארצות הברית תתמוך בפתרון שתי מדינות ... כיום אנו דוחקים בעוצמה במהיגות הפלסטינית לשוב לשולחן. שלום יכול לבוא רק באמצעות דו-שיח ... כל הסכם שלום חייב להבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה בכוחות עצמה".

עסקת הגרעין האירנית: "עסקת הגרעין האירנית היא אסון וארצות הברית לא תאשר שנית את ההסכם הזה שנולד בחטא ... [החלטתו של טראמפ להאריך את הפטור לעיצומים נעשה אך ורק כדי לתת זמן לקונגרס האמריקאי] ובני בריתנו באירופה [כדי להקשיח את צעדי העונשין נגד הרפובליקה האסלאמית]. זוהי הפעם האחרונה: אלא אם כן עסקת הגרעין האיראנית תתוקן, הנשיא טראמפ, ארצות הברית, יבטלו את השתתפותה של ארה"ב בעסקת הגרעין האירנית לאלתר ... מעבר לעסקת הגרעין, אנו לא נסבול גם את תמיכתה בטרור [ובדיכוי אזרחיה] ... אנחנו ידידיכם ויבוא היום שתשתחררו ממשטר הרשע אשר מחניק את חלומותיכם וקובר את תקוותיכם".

יחסי ארצות הברית וישראל: "אמריקה מתייצבת לצד ישראל. אנחנו עם ישראל כי משאלתכם היא משאלתנו, ערכיכם הם ערכינו ומאבקכם הוא מאבקנו. אנו עומדים עם ישראל כי אנחנו מאמינים באמת על פני השקר, בטוב על פני הרע, ובחירות על פני עריצות ... תמיד ראינו בסיפורו של העם היהודי את סיפורה של אמריקה. זהו סיפור יציאת מצרים, מסע מן הרדיפה אל החופש, סיפור שמראה את כוחה של האמונה ואת ההבטחה שבתקווה ... בזמן שבו ישראל חוגגת את יום הולדתה השבעים. כאשר אתם עומדים לציין את אבן הדרך ההיסטורית הזו, אני, יחד עם עם ישראל הטוב, כאן ובעולם כולו, אומר: שהחיינו, וקיימנו והגיענו לזמן הזה ... תודה למנהיגותו של הנשיא, לברית שבין שתי מדינותינו שמעולם לא היתה אמיצה יותר ... ארצות הברית של אמריקה לעולם לא תרשה לאירן להשיג נשק גרעיני" ("נוסח נאומו המלא של פנס בישיבה מיוחדת של הכנסת". טיימס אוף ישראל, 22 בינואר 2018).

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין אמר בתגובה:

"ארגון ציוני אמריקה מברך בכל פה את סגן הנשיא מייק פנס על הצהרותיו העוצמתיות והברורות של תמיכה בישראל, בקשרי ארצות הברית-ישראל, בהבהרתו באשר למועד שבו תעביר ארה"ב את שגרירותה מתל אביב לירושלים, עמדתו האיתנה נגד המשטר האסלאמי הטרוריסטי של אירן.

"החלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים כעת תקרה לפני תום שנת 2019 ולא באיזה שהוא מועד ערטילאי בעתיד. עד כמה שהיינו רוצים שהצעד הזה יתבצע כבר עכשיו ומייד, אנו מברכים את ההבהרה לכוונה להעברת השגררירות בעתיד הקרוב.

"סגן הנשיא פנס גם הרגיע את ישראל, ולמעשה גם את העם האמריקאי והעולם כולו, שמה שלא יקרה, ארה"ב לא תתיר למשטר האסלאמי האירני הקיצוני להשיג יכולת של נשק גרעיני. הוא הבהיר היטב כי יש לחזק את תנאי העסקה האירנית כדי שתיחשב ליעילה, או להתנער ממנה כליל.

"כמו כן, חיוני הוא שארה"ב לא תיתן לעסקת הגרעין למנוע מארה"ב לפעול באופן נחרץ נגד הטרור והתוקפנות אשר אירן מממנת ברחבי המזרח התיכון והעולם כולו. יש לקבל בברכה את הצהרתו של סגן הנשיא פנס שארה"ב רואה באירן אחראית לפעולותיה בכל תחום – הטרור, הטילים הבליסטיים, הפרות של זכויות אדם, שלוחי הטרור והתוכנית הגרעינית שלה.

"נאומו של סגן הנשיא פנס היה אחד הנאומים הפרו-ישראליים ביותר של אישיות זרה. הוא היה גם אחד הנאומים נגד הטרור המפוכחים ביותר שננאמו אי פעם. אצ"א גאה מאוד ומעריכה מאוד את סגן הנשיא פנס. אנחנו אסירי תודה על כך שאלוהים והנשיא טראמפ כוננו את סגן הנשיא פנס במשרתו החשובה כדי לבצע את עבודת הקודש הזו. יברך האל את סגן הנשיא פנס".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page