top of page
הודעות אחרונות

סקר לא רשמי: רוב הערבים תומכים בישראל נגד אירן בעימות בסוריה

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מפנה את תשומת הלב לסקר לא רשמי שנערך באחרונה על ידי מגיש בתחנת הטלוויזיה הלוויינית אל ג'זירה, שיש לו עשרות אלפי עוקבים, המראה כי אחוז מדהים מהם (56%) תומכים בישראל בעימותים האחרונים נגד אירן בסוריה. תוצאות אלה מפתיעות עוד יותר כאשר מביאים בחשבון כי הסקר נערך על ידי מגיש של תוכנית בתחנת אל ג'זירה המתבטאת לעתים קרובות באופן אנטישמי ואנטי-ישראלי.

אצ"א מאמין כי בהתחשב בשנאה הפושה לישראל הטבועה בעולם הערבי, תוצאות הסקר, המראות כי קיים רוב של תומכים בישראל כנגד אירן בהקשר של מלחמת האזרחים הסורית, הן יוצאת דופן וממחישות את הפחד של שכנותיה הערביות מאירן גרעינית.

כפי שכתב אזרח סורי, "שום סורי שפוי" לא יתמוך בישראל ברוב המצבים, "אך תוכל למצוא מיליוני סורים עומדים בתור עם השטנים הכחולים (שם גנאי לישראלים) נגד המשטר הדתי הפשיסטי אשר הגדיל לעשות יותר מכל המפלצות בעולם בהריגה של סורים" ("האם ערבים תומכים בישראל בעימות מול אירן?" מאת אוולין גורדון, 21 בפברואר, 2018).

נשיא אצ"א מורטון קליין הגיב: "אם כי כבר אין זה סוד מזה זמן מה שערבים רבים משנים את דעתם על ישראל ומעדיפים אותה על פני המשטר האירני השיעי הקיצוני, וכי משטרים ערביים אחדים משתפים פעולה בחשאי עם ישראל בקשר לאיום מטהרן, כאשר אנשים בציבור הערבי מאמצים דעה כזו, אלה חדשות שמתקבלות בברכה.

"ממשלות נאלצות לעתים לקבל החלטות מעשיות, אך החלטות כאלה לא תמיד מתקבלות בעין יפה בקרב הציבור, שאינו מחויב לשאת באחריות לביטחון לאומי כפי שממשלות מחויבות. משום כך, יש בכך גילוי מאיר עיניים ורצוי שציבורים ערביים, אולי, עושים הערכה מחודשת של איבתם ושנאתם המוחלטת לישראל.

"היו לנו גם סימנים אחרים של הערכה מחודשת מסוג זה, כמו פוסטים במדיה החברתית הערבית ששיבחו את ישראל על תקיפת חיזבאללה ומתקנים אירניים בסוריה.

"התפתחויות אלו גם סותמות את הגולל על האשליה רבת השנים שהבעיה העיקרית במזרח התיכון, והגורם העיקרי לאי היציבות בו, היא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זהו טיעון שאנחנו מפריכים מזה שנים רבות. העובדה היא שהאיומים מצד ארגוני הטרור הג'יהאדיסטיים והאיום מאירן יוצרים התפכחות בחלק גדול של העולם הערבי שישראל אינה הגורם לבעיות האזוריות. הכרה כזו מובילה אותם להתמקד יותר ויותר באיומים הממשיים ולפעול לצד ישראל, אם כי בחשאי או בחוסר רצון, כדי להתגונן כנגדם".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page