top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה משבח את צה"ל בבלימת ניסיון הפלישה של חמאס לישראל


נשיא ארגון ציוני אמריקה (ZOA) מורטון קליין פרסם את ההודעה הבאה לעיתונות:

אצ"א מודה לשגרירה היילי ולממשלו של טראמפ על הכשלתה של הצעת החלטה אנטי-ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם. אנו מגנים את מבקריה של ישראל

המענה ההכרחי, הממוקד וההגנתי של צבא ההגנה לישראל כנגד המוני מחבלים ומתפרעים בתמיכתו של ארגון המחבלים חמאס המנסים להסתער על גבול עזה-ישראל ממחיש שוב, בדבריו של ריצ'רד קמפ, הקולונל הבריטי, כי צה"ל הוא "הצבא המוסרי ביותר בעולם". עם זאת, באופן מעורר חלחלה, כת של שמאלנים – הסנטור ברני סנדרס, ג'יי סטריט וארגונים לא-ממשלתיים אחרים העוינים את ישראל, וכן האפיפיור, האו"ם והיתר – תקפה את ישראל על שהגנה על עצמה. עניין זה מכאיב עד מאוד ומעורר אימה שגם בשנת 2018 נותרה שנאת היהודים הרגשית כה עזה עד שאפילו כאשר המדינה היהודית נאבקת נגד ארגון הטרור חמאס, בעל המאפיינים הנאציים, אשר מגילת היסוד שלו והכרזותיו קוראות לרצח יהודים ולהשמדתה של ישראל, עדיין פוליטיקאים בעולם ובארצות הברית מגלים אהדה ותומכים במחבלי חמאס.

איזו מדינה עלי תבל לא תפעיל כוח צבאי נגד אויב טרוריסטי מושבע אשר צובא על גבולה בכוח של 40,000 בני אדם, חמוש בנשק, פצצות וצמיגים בוערים ומנסה להסתנן לשטחה כדי להרוג אזרחים חפים מפשע ולפגוע בתשתיתה הביטחונית, אחרי שהזהירה את המחבלים להימנע מפעולות טרור כאלו? יתר על כן, חמאס הצהיר בגלוי כי זוהי התפרעות שנועדה לקדם את מדיניות השיבה, כביכול, של מיליוני "פליטים ערבים" לתוך ישראל לשם השמדת המדינה היהודית. זו לא היתה הפגנה שקטה לשיפור תנאי המחיה!

פעולת טרור המונית זו מבהירה עוד יותר מדוע לא תעז עוד ישראל להעניק שטחים לרודנות הטרוריסטית הפלסטינית. שטחים כאלה ישמשו מובלעות לשיגור מחבלים וטילים נגד ישראל.

למרבה המזל, ממשלו של טראמפ קורא את המצב. אצ"א מודה לשגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי ולממשל על בלימת הצעת החלטה במועצת הביטחון אשר האשימה את ישראל שלא כדין ודרשה "חקירה" נגד צה"ל, ואישרה מחדש זכות כביכול ל"הפגנה שקטה" – כאשר מעשיו של חמאס והמוני האדם שלו לא היו כלל "שקטים". (ראה, "ארה"ב מכשילה החלטת או"ם המגנה את ישראל על גרימת מוות בעזה", סוכנות הידיעות הצרפתית וחאלד אבו טועמה, טיימס אוף ישראל, 1 באפריל 2018).

חמאס, המוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית, שוב נוקט בדרך הפעולה החביבה עליו של שימוש באזרחים כמגן אנושי לפעולות הטרור שלו, אשר מטרתם היא פלישה לישראל, השמדת המדינה היהודית ורצח כל יהודי. בסוף השבוע החולף, חמאס הסיע באוטובוסים המוני אדם שקיבלו שכר, שמנו בין 30 אלף ל-40 אלף מתפרעים ערבים פלסטיניים, לששה אתרים סמוך לגבול עם ישראל. מנהיג חמאס אסמעיל הנייה, בנאום שנשא בזירת ההתפרעות, הודיע כי היא מציינת את התחלתה של "השיבה" הפלסטינית ל"פלסטין" כולה. בעידודו של חמאס, ההמונים המתפרעים השליכו בקבוקי תבערה ממולאים בבנזין ובחומרים דליקים אחרים, צמיגים בוערים, אבנים ועצמים אחרים אל עבר ישראל וביצעו ניסיונות מתואמים להסתערות על הגדר. חמאס שלח ילדים, ובתוכם ילדה בת שבע, אל קו האש. באותה עת, מחבלי חמאס, ג'יהאד אסלאמי וגדודי אל אקצא של הפתח ירו ברובים ושיגרו רקטות לישראל, וניסו להסתנן לישראל.

חמאס גם חזר על עיקר ממגילת היסוד שלו, שלעולם לא יעשה שלום עם ישראל, והצהיר כי ניסיון הפלישה האלים שלו (המכונה כביכול "צעדת השיבה הגדולה" או "צעדת השיבה של עזה"), אשר תוזמן להתחיל בחג הפסח היהודי, יימשך שישה שבועות, עד יום השנה ה-70 לייסודה של ישראל באמצע מאי, ויכלול פעולות נוספות אחר כך, בנוסף לפעולות "תמיכה" ברחבי העולם בהובלתם של ארגונים הקשורים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי בטורקיה, אירופה ובמקומות אחרים. חמאס וארגון האב שלו, האחים המוסלמים – אשר טוענים למחסור במשאבים כאשר העניין נוגע לטיפול בצרכים אזרחיים כגון טיהור מים ותיקון תשתית החשמל – הוציאו יותר מ-10 מיליון דולר, על פי דיווחים שונים, במסע ההסתערות האלים על הגבול עם ישראל ולמניעת שלום (ראה "האם האחים המוסלמים וחמאס מתגייסים להשתלטות על אש"ף?", מאת אהוד רוזן, מרכז ירושלים לעניינים ציבוריים, JNS, 26 במרס, 2018). העיתונאי באסם טאוויל קלע לעניין בסכמו: "'צעדת השיבה' אינה אלא הכרזת מלחמה על ישראל ועל ממשלו של טראמפ" ("פלסטינים: הצעדה לחיסול ישראל", מאת באסם טאוויל, מכון גייטסטון, 2 באפריל 2018).

צה"ל הגיב באופן ראוי להערצה. ישראל שיגרה אזהרות מרובות לערבים הפלסטיניים שלא להתקרב לגדר. תוך סיכון חייהם, חיילי צה"ל חילצו את הילדה הערבית הפלסטינית בת השבע, אשר אנשי חמאס מוגי הלב הציבו בקו האש. צה"ל השיב את הילדה לחיק משפחתה. צה"ל סיכל ניסיונות לחדור לישראל וצלפים ישראלים כיוונו את כלי נשקם למחבלים ולאלה שעמדו לפרוץ את הגבול, והותירו ללא פגע את המוני המתפרעים המוסתים על ידי חמאס – אפילו בהתבסס על טענותיו המופרזות לחלוטין של חמאס על 750 פצועים. בסך הכל נהרגו כ-17 ערבים פלסטיניים. צה"ל והשב"כ אישרו כי לפחות עשרה מההרוגים היו מחבלים ידועים, חמושים, כולל מפקדים בחמאס ובכוחות נוכבה המיוחדים (הידועים בעיקר בפעילות תת-קרקעית). אישור נוסף לכך היה פרסום של גדודי אל קסאם של חמאס שהציג תמונות של חמישה מחבלים שנהרגו בתקריות סוף השבוע. יתר על כן, תמונה של עשרה מחבלים מההתפרעויות האלימות, עם מידע קצר על כל אחד מהם, זמין לצפייה בדף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו (בין המחבלים ההרוגים מפקד בחמאס, שבעה פעילי כוח עלית של חמאס, פעיל ג'יהאד עולמי ופעיל גדודי חללי אל אקצא). יתר על כן, כל שבעת ההרוגים האחרים היו גברים בגיל שירות צבאי.

האיפוק שגילה צה"ל מול מעשה ההתגרות ההמוני יוצא מגדר הרגיל. כל מדינה אחרת המתמודדת פנים אל פנים מול ניסיונותיהם של מחבלים ומתפרעים אלימים להסתער על גבולותיה היתה משתמשת בכוח גדול מהרבה מזה שהפעיל צה"ל.

ובכל זאת, באופן מחליא, שונאי ישראל והיהודים שוב מעודדים את המחבלים ומגנים את ישראל על שהגנה על עצמה. להלן כמה דוגמאות:

  • פתח (מפלגת השלטון של הרשות הפלסטינית, בראשותו של מחמוד עבאס) דרשה לדעת מדוע חמאס לא הצליח לירות בצלפים הישראלים ("פתח לחמאס: מדוע לא יריתם בצלפים הישראלים?" מאת דוד ישראל, ג'ואיש פרס, 2 באפריל 2018). עבאס הכריז גם על יום אבל, גינה את ישראל על שהגנה על גבולה וטען כי ישראל היא האשמה היחידה לנפגעים.

  • הסנאטור הסוציאליסטי השמאלני קיצוני ברני סנדרס סירב לקבל את ההודעה המדויקת כי חמאס ומרעיו היו מעורבים ב"הפגנות טרור אלימות". תחת זאת, סנדרס התעקש באופן שקרי לחלוטין כי "עשרות ועשרות אלפי איש נקטו במחאה לא אלימה" ו"אני סבור כי זהו מצב קשה, אך הערכתי היא שישראל הגיבה באופן מופרז" ("ברני סנדרס לא מרוצה מתפקודו של צה"ל בתקריות בעזה", מאת דוד ישראל, ג'ואיש פרס, 2 באפריל 2018).

  • בדרשת חג הפסחא שלו טען האפיפיור פרנסיס שהסכסוך בעזה " חסלא על חסרי המגן" – ובאופן מביש לא הצביע על האשם האמיתי – חמאס וקבוצות הטרור שחברו אליו ("האפיפיור, בעקבות האלימות בעזה, אומר כי אנשים 'חסרי מגן' נהרגו בארץ הקודש", מאת רויטרס וג'רוסלם פוסט, 1 באפריל 2018).

  • המזכיר הכללי של האו"ם אנטוניו גוטרש ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני קראו לחקירה "בלתי תלויה" לבירור נסיבות מותם של הפלסטינים – אשר באופן ברור נועדה להיות עוד בית דין שדה של האו"ם. שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה כהוגן את הקריאות החד-צדדיות הצבועות לחקירה וציין כי האו"ם עדיין לא חקר באופן בלתי תלוי את מעשי הטבח ההמוניים של חצי מיליון סורים וקבוצות אחרות ("ליברמן דוחה קריאות לחקירה בעניין הרוגי עזה", מאת טובה לזרוף, ג'רוסלם פוסט, 2 באפריל 2018).

  • ארגונים אנטי-ישראלים, אירופיים וכאלה הממומנים על ידי ג'ורג' סורוס, כמו ארגון בצלם, העלו טענות שקריות והאשימו את ישראל בביצוע "פשע" של ירי ב"מפגינים".

הארגון העוין לישראל ג'יי סטריט טען באופן שקרי כי "הרוב המכריע [של הערבים הפלסטיניים] צעד והפגין ללא אלימות", הגדיר הפגנות כאלה כ"לגיטימיות וחשובות", ביכה את מותם של "17 הפלסטינים" (ולא הזכירם כראוי כמחבלים חמושים); שיקר ביודעין בטענתו על "מספר גבוה באופן מטריד של נפגעים" ותבע חקירה ואיפוק מצד ישראל. זוהי, אגב, תגובתו הרגילה של ג'יי סטריט בכל פעם שישראל נאלצת להגן על עצמה מהתקפות אלימות של חמאס מעזה (ראה: דו"ח אצ"א: ג'יי סטריט מצטרף לאויבי ישראל ופועל לחיסול התמיכה בישראל", תקציר מנהלים וגם דו"ח מלא).

ארגון ציוני אמריקה גאה בישראל ובצה"ל על טיפולם במצב מסוכן זה ללא דופי.

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page