top of page
הודעות אחרונות

ארגון ציוני אמריקה חוגג את 70שנות הישגיה המופלאים של ישראל

אלוהי ישראל הבטיח לעם ישראל את הארץ; שלא כמו פוליטיקאים, אלוהים מקיים את הבטחותיו


ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מציין את יום השנה השבעים לתחייתה של ישראל כאומה מודרנית באיזכור הישגיה והצלחותיה המופלאים אשר הושגו בנסיבות הקשות והלא-מבטיחות ביותר במשך שבעת עשורי חייה כמדינה ריבונית.

 

ישראל לא ביקשה את המלחמות אשר הובילו לאיחודן של ירושלים ויהודה ושומרון ההיסטוריים עם מדינת ישראל, אך חבלים אלה הושבו באופן פלאי לידיים יהודיות.

 

יושב ראש אצ"א ד"ר מיכאל גולדבלט ונשיא אצ"א מורטון קליין פירסמו את ההודעה הבאה לרגל יום עצמאותה ה-70של מדינת ישראל. וזה לשונה:

"לפני שבעים שנה, ב-1948, נולדה מחדש מדינת ישראל היהודית. היום, בלב שמח, אנו חוגגים את האירוע יוצא הדופן הזה בהיסטוריה היהודית והעולמית – לידתה המחודשת של אומתנו לאחר אלפיים שנות גלות, נדודים ורדיפות נוראיות אשר הגיעו לשיאן בשואה באירופה ובפרעות אנטישמיות עקובות מדם במדינות ערב. הולדתה של המדינה היהודית הוא ללא תקדים. שום עם אחר, שום אומה אחרת אשר ההיסטוריה שלה נמחתה בימי קדם לא שבה לביתה ויצרה מדינה עצמאית חיה ותוססת. יש לנו זכות עצומה להיות חלק מדור מיוחד בהיסטוריה היהודית, הדור הראשון זה אלפיים שנה, אשר יכול להודות על כך שהאומה היהודית היא עצמאית, משגשגת וגורלה בידה.

"כאשר קמה ישראל להווייתה העצמאית ב-1948, היא הותקפה מיד על ידי צבאותיהם הפולשים של שש מדינות ערביות שכנות והותקפה גם מתוכה על ידי ארגונים צבאיים ערביים פלסטיניים. קיומה של המדינה הובטח רק לאחר מאבק עיקש אשר לאחריו ירדן כבשה באופן לא חוקי את חבלי יהודה ושומרון ואת מזרחה של ירושלים, והמלחמה גבתה את חייהם של 6,000יהודים, אחוז אחד מאוכלוסייתה של המדינה החדשה. איש מאלה שחי בשנים הראשונות של קיומה הריבוני המודרני של ישראל לא העלה בדעתו כי ישראל תהיה כיום מעצמה כלכלית וצבאית, מוקד לתגליות רפואיות ומדעיות, לחדשנות ולמחקר, כפי שהיא כיום.

"קשה להאמין כי ארץ אשר חיים בה פחות מתשעה מיליון איש ייצרה הצלחות רבות כל כך בתחומי המדע והרפואה, כמו גם במסחר, חקלאות, אדריכלות, אמנות, מוסיקה וספרות. כאשר ישראל נולדה מחדש ב-1948, מעטים העלו בדעתם כי מדינה קטנה המוקפת אויבים תחזה בתוך דורות מעטים באיחודה של ירושלים, הבירה התנ"כית, הדתית וההיסטורית של העם היהודי, תחת ריבונות יהודית.

"כיום, יהודים מתפללים בכותל המערבי, מה שלא התאפשר תחת כיבושה הלא חוקי של ירדן במזרחה של ירושלים מ-1948ועד 1967. חבלי יהודה ושומרון היום עדים לשגשוגם של ערים, עיירות, יישובים חקלאיים וכפרים יהודיים. חבלי ארץ אלה, שאלוהים הבטיח לעם היהודי במקרא, הם כיום חלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית.

"ישראל לא ביקשה את המלחמות אשר הובילו לאיחודן של ירושלים ויהודה ושומרון ההיסטוריים עם מדינת ישראל, אך חבלים אלה הושבו באופן פלאי לידיים יהודיות. בה בעת, בריתות חדשות שלא היה אפשר לדמיינן אך לפני שנים אחדות, כמו למשל הפיוס ושיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לכמה מדינות סוניות, כולל הבולטת שבהם ערב הסעודית, נולדו כתוצאה מהאיומים שבאופק של הגמוניה איראנית ונשק גרעיני איראני – סיכונים שהן ישראל והן שכנותיה חוששים מהם באופן מובן וצודק.

"בעודו מגן על גבולותיה של ישראל ואוכלוסייתה, הוכיח צבא ההגנה לישראל את היותו הצבא המשובח בעולם יחסית לגודלו, כמו גם המוסרי ביותר. כך אמר הקולונל ריצ'רד קמפ, לפנים מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן, בדבריו לוועדת החקירה הבלתי תלויה של האו"ם על מלחמת צוק איתן ב-2014בעזה: 'שום צבא בהיסטוריה של המלחמות לא נקט באמצעים גדולים יותר מאשר צה"ל להפחתת הפגיעה באזרחים באזור מלחמה'. אכן, צה"ל עשה זאת פעמים רבות לרעתו, בשגרו אזהרות מרובות ובשיטותיו להגן על חייהם של אזרחי אויב שאינם לוחמים בצעדים ששום מדינה אחרת לא נוקטת בהם.

"בתוך העשורים האלה של סכסוכים ואיומים, גם רוחה של ישראל ומורל אנשיה נותרו סיפור הצלחה מופתי. ישראל כיום מדורגת במקום האחד-עשר בעולם במדד האושר החברתי. הישראלים גם נהנים מתוחלת החיים בין הגבוהות בעולם ומשיעור נמוך ביותר של תמותת תינוקות. כמו כן, שיעורי הילודה הגבוהים בישראל משתיקים את נביאי הזעם מבית האיום הדמוגרפי.

"בנסיבות רגילות, הישגיה של ישראל היו נחשבים יוצאים מגדר הרגיל. קל וחומר כאשר מדובר במדינה שהקימה את עצמה בעור שיניה לנוכח שנאה עצומה, ובהתחשב בנתוניה המוגבלים בתחומים חשובים, כגון שטח, עושר טבעי ומשאבים.

"ישראל פיתחה גם כלכלה של טכנולוגיה גבוהה אשר עמדה איתן בשפל הכלכלי העולמי של 2008, אשר לא גרם כמעט נזק לכלכלתה החסונה. הישגיה הכלכליים זוכים לכבוד העולם כולו. ישראל והעם היהודי מתגברים על איומים שעדיין מתקיימים כיום, ויתגברו עליהם גם בעתיד.

"האיום הגרעיני האיראני אשר באופק יטופל בקרוב, בדרך זו או אחרת. ישראל מתכוננת מזה שנים לעימות מול האיום והיא תפעל כאשר כל הדרכים האחרות יכזיבו.

"מכל הבעיות אשר מקשות על ישראל, ביום זה, יום הולדתה השבעים של ישראל העצמאית והריבונית, כולנו יכולים להיות גאים מאוד בחיוניות, איתנות, חדשנות, מוסריות ויוזמה של מדינת ישראל המודרנית".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page