top of page
הודעות אחרונות

אצ"א משבח את טראמפ על ביטול עסקת הגרעין עם איראן

אצ"א משבח גם את השגריר החדש של ארה"ב בגרמניה, ריק גרנל, על קריאתו לחברות גרמניות להפסיק את עסקיהן עם איראן

ארגון ציוני אמריקה (אצ"א) מציין לשבח מיוחד את הנשיא דונלד טראמפ על קיום הבטחתו ממסע הבחירות לבטל את עסקת הגרעין האיראנית המסוכנת והאסונית אשר המשא ומתן על קיומה נעשה על ידי ברק חוסיין אובמה ועל הטלתם מחדש של עיצומים הקשורים לגרעין האיראני. העיצומים המוטלים מחדש יכוונו נגד מדינות, חברות ויחידים אשר יקיימו עסקים עם המערכת הפיננסית של איראן.

הנשיא טראמפ דיבר באולם הקבלה של הדיפלומטים בבית הלבן, ואלה דבריו:

 

בלב לבה של עסקת איראן היתה בדיה, שאיראן בסף הכל רצתה תוכנית לאנרגיה גרעינית. היום יש לנו הוכחה מוחצת שההבטחה האיראנית היתה שקר.

 

"ב-2015, הממשל הקודם כרת הסכם בקשר לתוכנית הגרעין של איראן. ההסכם כונה JCPOA [תוכנית הפעולה הכוללת המשותפת] ... בנקודת הזמן שבה לארצות הברית היה מנוף לחץ מרבי, העניקה העסקה האסונית הזו למשטר, וזהו משטר טרור גדול, מיליארדים רבים של דולרים, כמה מהם בשטרות כסף ממש, ולי זה גרם למבוכה גדולה כאזרח וכך גם חשו כל אזרחיה של ארצות הברית. אפשר היה לעשות אז עסקה מועילה בקלות רבה. אך היא לא נעשתה. בלב לבה של עסקת איראן היתה בדיה, שאיראן בסף הכל רצתה תוכנית לאנרגיה גרעינית. היום יש לנו הוכחה מוחצת שההבטחה האיראנית היתה שקר. בשבוע שעבר פירסמה ישראל מסמכי מודיעין, אשר איראן הסתירה במשך זמן רב, אשר מראים בצורה חד-משמעית את [פניו האמיתיים] של המשטר האיראני ואת ההיסטוריה שלו להשגת נשק גרעיני. זאת עובדה שזוהי עסקה חד-צדדית נוראית, שלעולם, לעולם לא היתה צריכה להיעשות ... המשא ומתן להסכם נוהל בצורה עלובה ואפילו אם איראן עומדת בו באופן מלא, המשטר יכול להיות על סף פריצה לנשק גרעיני בתוך זמן קצר. הוראות השקיעה בהסכם אינן מקובלות לחלוטין. אם אסכים לקיומה של עסקה זו, יתחיל מיד מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. כל אחד ירצה שיהיה לו נשק מוכן עד שלאיראן יהיה נשק גרעיני. ומה שהופך את העסקה לגרועה עוד יותר הוא שלהוראות הפיקוח על העסקה אין מנגנונים נאותים למניעה, גילוי והענשה של מעשי רמייה ... לא רק שהעסקה אינה מונעת מאיראן לעצור את שאיפותיה הגרעיניות, היא גם אינה מתמודדת עם פיתוחם על ידי המשטר של טילים בליסטיים לנשיאת ראשי חץ גרעיניים. ולסיום, העסקה אינה מרסנת כלל את פעולותיה מערערות היציבות של איראן, כולל תמיכתה בטרור ... העסקה האיראנית פגומה מיסודה. אם לא נעשה דבר, אנחנו יודעים בדיוק מה יקרה. בתוך זמן קצר, המדינה המובילה בעולם בתמיכה בטרור תהיה על כף הצטיידות בנשק המסוכן ביותר בעולם. משום כך, אני מכריז היום כי ארצות הברית תצא מעסקת הגרעין האיראנית ... אנו נטיל עיצומים כלכליים ברמה הגבוהה ביותר, וכל מדינה שתסייע לאיראן בשאיפתה להשגת נשק גרעיני תהיה גם היא כפופה לעיצומים נרחבים של ארצות הברית".

נשיא ארגון ציוני אמריקה מורטון קליין אמר: "אצ"א שמח מאוד שהנשיא טראמפ שוב מקיים הבטחת בחירות .בחיסולה של העסקה האיראנית האסונית.

"העסקה הבטיחה למעשה את התקדמותה של איראן להשגת נשק גרעיני, ליכולת פריצה לנשק גרעיני בתוך עשור. לכן העסקה לא היתה עסקה של ביטחון לאומי בר קיימא, למרות מה שכל סנגוריה של העסקה אמרו על יכולתה המדהימה של העסקה להכיל את שאיפותיה הגרעיניות של איראן.

"הנשיא טראמפ אמר כי הוא מוכן לשנות את העסקה כדי למחוק את 'הוראות השקיעה' אשר מבטלות למעשה את כל ההגבלות שהעסקה מטילה על איראן בתוך 7 עד 12 שנה, אבל לא היה משהו שהמשטר האיראני היה מסכים לו לעולם. איראן גם מעולם לא היתה מתירה ביקורות בכל אתר הנחשב צבאי או מסכימה להפסיק בכל דרך שהיא את המחקר והפיתוח של טילים בליסטיים אשר ישאו עליהם יום אחד ראשי חץ גרעיניים. בנסיבות אלו, ביטולה של העסקה המסוכנת והפגומה מאוד הזו היתה המעשה הנכון לעשותו.

"אנו דוחקים בנשיא טראמפ להבהיר כי על איראן לחסל את תוכניתה לנשק גרעיני, לאפשר פיקוח בכל האתרים החשודים כקשורים לתוכנית הגרעין שלה ולהפסיק את פיתוחם של טילים בליסטיים בין-יבשתיים, ואם לא תעשה כן, לא תהיה לו ברירה אלא לשקול פעולה צבאית אמריקאית וגם, בסבירות גבוהה, לתמוך בפעולה צבאית ישראלית.

"אצ"א משבח גם את שגריר ארצות הברית בגרמניה, ריק גרנל, על שהוא דוחק בחברות גרמניות להפסיק את עסקיהן באיראן, התומכת הגדולה ביותר בעולם של טרור אסלאמי.

"כתוצאה מביטול ההסכם והשבת עיצומי הגרעין על איראן, הנשיא טראמפ הפך את העולם למקום בטוח יותר לטובת כולנו".

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page